۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲

افتتاح خط کشتیرانی خرمشهر - بندرصحار عمان

خط کشتیرانی خرمشهر- بندرصحار امروز با حضورسفیر عمان در تهران، هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ، استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان بندری و تجاری خرمشهر به طور رسمی افتتاح شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۹۲۷
افتتاح خط کشتیرانی خرمشهر - بندرصحار عمان
به گزارش خبرنگار مانا، این خط کشتیرانی توسط یک شرکت خصوصی ایرانی و با پیگیری اتاق های بازرگانی خرمشهر ، اهواز و آبادان و سفیر ایران در عمان راه اندازی شده است.
در مراسم افتتاح این خط کشتیرانی که دومین خط کشتیرانی پس از بندرعباس - صحار عمان در فروردین 94 محسوب می شود، اعلام شد: یک فروند شناور سه هزار تنی به صورت دو هفته یک بار کالاهای دو کشور را از طریق دریا(خلیج فارس) جابجا خواهد کرد.
هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در این مراسم گفت: با افتتاح این خط کشتیرانی ، امکان توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور بیش از پیش فراهم می شود.
وی با اشاره به روابط رو به گسترش دو کشور برادر عمان و جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد با راه اندازی این خط کشتیرانی زمینه صادرات محصولات کشاورزی ، پتروشیمی و مواد معدنی و غذایی از خرمشهر به کشور عمان فراهم شود و تجار ایرانی نیز بتوانند بخشی از کالاهای مورد نیاز را از کشورعمان وارد کنند.
وی جابه جایی کالای از دریا را بسیار ارزان و به صرفه خواند و ابراز امیدواری کرد این خط کشتیرانی بتواند روابط دو کشور را گامی به جلو ببرد.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در آئین افتتاح خط کشتیرانی خرمشهر – بندر صحار عمان گفت: زمینه همکاری دو کشور ایران و عمان بسیار بالاست امیدواریم اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان بتواند در گسترش خطوط کشتیرانی بین بنادر خوزستان و عمان گام های بلندتری بردارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار