۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

جابه جایی در بندر بوسان کره جنوبی رکورد تاریخی زد

در سال گذشته میلادی، بندر بوسان کره جنوبی رکورد بی سابقه جابه جایی 20 میلیون TEU را به ثبت رساند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۷۹۱۰
جابه جایی در بندر بوسان کره جنوبی رکورد تاریخی زدبه گزارش گروه بین الملل مانا در سال گذشته میلادی، بندر بوسان کره جنوبی جابه جایی کانتینری 20 میلیون TEU را به ثبت رساند که در تاریخ فعالیت این بندر بی سابقه بوده است.
اداره بندری بوسان BPA در بیانه ای ضمن اعلام اینکه 20 میلیون TEU بالاترین سطح جابه جایی از سال 1876 میلادی و طی 141 سال فعالیت این بندر را نشان می دهد، افزود: نخستین اسکله کانتینری Jasungdae Pier بندر بوسان با قدمت 40 ساله، تبدیل به دومین هاب T/S کانتینری بزرگ دنیا شد.
این گزارش ادامه داد: علیرغم آشفتگی و پریشانی در بخش کشتیرانی و بندر ناشی از ورشکستگی کشتیرانی هانجین کره جنوبی، اما BPA هدف خود را دستیابی به یک رشد در سال 2018 تعیین کرد و در حال حاضر نیز رکورد جابه جایی 20 میلیون TEU را به ثبت رسانده است.
یکی از مقامات این بندر، رویکرد میان مدت و بلند مدت بوسان را انتقال سازمان به یک شرکت بندری جهانی ذکر کرد و افزود: این طرح سه پروژه مهم شامل هاب لجستیک جهانی، توریسم دریایی /هاب تجاری و خدمات مرتبط بندری را در برمی گیرد.
در ابتدای ماه جاری، کمیسیون بندری تصمیم به افزایش 10 درصدی بودجه خود در سال 2018 گرفت، به عبارت دیگر، بودجه از 770 میلیارد و 700 میلیون KRW در سال جاری میلادی به 848 میلیارد و 100 میلیون KRW افزایش خواهد یافت.
مجموع 103میلیارد و600 میلیون KRW بودجه برای ساختن اسکله کانتینری غربی در بندر جدید بوسان تزریق شد، افزون بر این،333 میلیارد و 300 میلیون KRW برای تجهیزات دیگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
افزون براین BPA، سرمایه 51 میلیارد و 600 میلیون KRW را به پروژه توسعه و گسترش بندر تزریق کرد، هدف از این اقدام تبدیل بندر بوسان به هاب تجاری توریسم دریایی جهت جذب توریست های کشتی های کروز است.
BPA همچنین در نظر دارد، سرمایه هفت میلیارد و 600 میلیون KRW را برای اشتغال زایی و 12 میلیارد و 100 میلیونKRW را برای ایجاد چهارمین منطقه صنعتی، اختصاص دهد.
ناگفته نماند، اداره بندری بوسان معرفی استراتژی انرژی جدید تجدید پذیر و بهبود آلودگی هوا هم راستا با سیاست دولت را نیز در دستور کار قرار داده است.
"وو یی جونگ" رئیس BPA با بیان اینکه هدف از جابه جایی 20 میلیون TEU را برای نخستین بار از زمان بازگشایی بندر بوسان تاکنون محقق ساختیم، افزود: ما به این نتیجه راضی نیستیم و تلاش های خود را برای تبدیل به هاب جهانی از لحاظ رشد کیفیتی ادامه خواهیم داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار