۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸

سواحل خوزستان گرفتار طوفان دوباره گرد و خاک

مدیرکل هواشناسی خوزستان اعلام کرد: مناطق ساحلی استان از روز دوشنبه همزمان با وزش بادهای شدید ، با طوفان گرد و خاک رو برو خواهند بود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۸۵۲
سواحل خوزستان گرفتار طوفان دوباره گرد و خاک
کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: طوفان گرد و خاک در مناطق ساحلی و بندری خوزستان، علاوه بر افزایش آلاینده ها و ذرات معلق در هوا ، سبب کاهش دید افقی خواهد شد.
وی گفت: با ظهور پدیده گرد و خاک احتمال لغو یا اختلال در نشست و برخاست هواپیماهای مسافری در فرودگاههای آبادان و ماهشهر وجود دارد.
مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه گفت: در دو تا سه روز آینده آبهای شمال غرب خلیج فارس خاک آلود و تا حدودی مواج خواهد بود.
بهادری از عموم صاحبان شناورها و قایق های صیادی خواست در سفر به آبهای شمال غرب خلیج فارس احتیاط کرده و به هشدارهای هواشناسی توجه کنند.
مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد برخی مناطق ساحلی و فراساحلی خوزستان از دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری تحت تاثیر پدیده گرد و خاک ، آلوده خواهند بود.
این مدیریت ازمراکز درمانی و بهداشتی خواست در زمان طوفان گرد و خاک ، آماده پذیرش ودرمان بیماران احتمالی باشند و دستگاههای اجرایی و اداری موظف هستند خدمات مورد نیاز و اضطراری را به مردم ارائه کنند.
در همین حال برخی شناورهای صیادی در پی اعلام وضعیت نامساعد جوی ، در لنگرگاههای ساحلی لنگر انداختند. مناطق ساحلی خوزستان نزدیک به دو دهه است که با طوفان های گرد وخاک و شرایط بسیار سخت و طاقت فرسا مواجه هستند واین وضعیت دشوار اقلیمی به بخشی از زندگی آنان تبدیل شده است.
خشکسالی و کاهش نزولات جوی بر شدت طوفان های گرد و خاک در مناطق ساحلی خوزستان افزوده است.
در سال جاری مناطق ساحلی خوزستان بارها مورد تهاجم بی رحمانه طوفان های گرد و خاک از بیابان های جنوبی و کانون های داخلی ریزگردهای داخلی بوده اند.
برچسب ها: ریزگرد خوزستان
ارسال نظرات
آخرین اخبار