روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

بودجه ساخت شناور در سال 2018 میلادی مشخص شد

بودجه ساخت شناورهای جدید در سال آینده در حالی به ارزش 114 میلیارد دلار اعلام شد که این رقم چالشی برای صنعت کشتی سازی به حساب می آید.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۸۲۲
بودجه ساخت شناور در سال 2018 میلادی مشخص شد
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از موسسه تحلیلی Crucial Perspective، با وجود آنکه میزان سفارشات در سال آتی میلادی کاهش 10 درصدی را تجربه می کند، حداقل بودجه مورد نیاز برای تامین شناورها 231 میلیارد دلار است تا بتوان به عنوان بهبود سرمایه و افزایش آن بهره کافی را برد اما بودجه تزریقی به بخش کشتی سازی تنها 114 میلیارد دلار اعلام شده است.
بر اساس این گزارش Crucial Perspective افزود: در صورتی که سرمایه تمامی شرکت های کشتیرانی با یکدیگر ترکیب شوند میزان سرمایه بازار به 191 میلیارد دلار می رسد که حجم بسیار زیادی را به خود اختصاص می دهد و دور از انتظار است.
این گزارش ضمن اشاره به نقدینگی منابع مالی به منظور ایجاد استخر کوچک مالی برای سرمایه گذاران ادامه داد: سرمایه گذاران در این خصوص محتاط عمل می کنند چرا که نرخ حمل و نقل در نوسان است و سوددهی پایین شرکت های کشتیرانی و عدم تعادل در فایناس آنها به چشم می خورد.
افزون بر آن، شناورداران به شدت به میزان بدهی و فاینانس اجاره ای و نیز جریان های نقدی خود برای تامین هزینه های بهبود سرمایه و افزایش آن وابستگی دارند. 
اگر مناطق جغرافیایی را بخواهیم بررسی کنیم، شناورداران آسیایی به بودجه 43 میلیارد دلاری در سال آتی میلادی نیاز دارند و میزان بودجه شناورداران اروپا و آمریکایی به ترتیب به 40 و 10 میلیارد دلار می رسد.
طی 12 ماه گذشته، صنعت کشتیرانی در سطح جهان در بازارهای نقدینگی تنها توانسته افزایش تا هشت میلیارد و 200 میلیون دلار را تجربه کند.61 درصد از ذخایر نقدینگی را شرکت های کشتیرانی آسیا، 38 درصد اروپا و یک درصد را شرکت های آمریکای شمالی تامین کرده اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار