روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰

خریداران کشتی‌های تجاری وام بدون بهره دریافت می کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش های خصوصی متقاضی فعالیت در حمل و نقل دریایی می توانند از وام بدون بهره خرید شناور استفاده کنند.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۷۷۰۶
خریداران کشتی‌های تجاری وام بدون بهره دریافت می کنند
به گزارش مانا محمد راستاد در دیدار با مسئولان دانشگاه علوم دریایی چابهار، ضمن تاکید بر جایگاه این دانشگاه گفت: این سازمان در ایفای نقش محوری و زمینه سازی تمهیدات قانونی و اجرایی، برای  کارورزی دانشجویان رشته علوم دریایی در شرکت های کشتیرانی آمادگی دارد.
وی افزود: با پیگیری های انجام شده از سوی  سازمان بنادر و دریانوردی، سهمیه نظام وظیفه برای دانشجویان رشته های علوم دریایی دانشگاه چابهار، برای بورسیه در شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش اخذ شده است و هم اکنون نوبت این شرکت ها است که علاوه بر استفاده از ظرفیت های مراکز آموزشی خود، با استفاده از فرصت پیش آمده، نسبت به بورسیه کردن دانشجویان علوم دریایی دانشگاه هایی همچون چابهار اقدام کنند تا موجبات تقویت این دانشگاه ها و ایجاد انگیزه برای ادامه فعالیت و توسعه را فراهم سازند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: هیئت عامل این سازمان در اقدامی جدی و به منظور رفع مشکل کارورزی دانشجویان رشته های علوم دریایی در شرکت های حمل و نقل بخش خصوصی، پرداخت وام بدون بهره به خریداران کشتی های تجاری را تصویب کرد.
وی ادامه داد: بخش های خصوصی متقاضی فعالیت در حمل و نقل دریایی، می توانند از وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی در قالب وام بدون بهره خرید شناور استفاده کنند تا ضمن فعالیت در بخش های تجاری، زمینه کارورزی دانشجویان علوم دریایی و دریانوردی نیز فراهم شود.
در پایان این دیدار، سایر راهکارهای حمایت از دانشگاه علوم دریایی از جمله تقویت هیئت علمی مورد بررسی و تاکید قرار گرفت و محمود نصیری؛ رئیس دانشگاه علوم دریایی چابهار ضمن تشکر از حمایت های سازمان بنادر و دریانوردی، مدیران و هیئت عامل این سازمان را به بازدید از دانشگاه دعوت کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار