۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

ورودی های منطقه آزاد اروند بر روی اتباع خارجی بدون ویزا باز شد

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند از باز شدن رسمی ورودی های منطقه آزاد اروند بر روی اتباع خارجی بدون ویزا خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۶۵۰
 ورودی های منطقه آزاد اروند بر روی اتباع خارجی بدون ویزا باز شد
اسماعیل زمانی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه بر روی این طرح مدت ها برنامه ریزی شده است، گفت: تمامی اتباع خارجی می توانند از طریق مرزهای هوایی، دریایی و زمینی وارد منطقه آزاد شوند و از مزایای آن بهره مند شوند.
وی رونق صنعت گردشگری، ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال مولد و دائمی در شهرهای بندری خرمشهر و آبادان عنوان کرد.
مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند پیش بینی کرد:  ماهانه حدود 300هزار نفر از کشورهای مختلف بویژه کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق از منطقه آزاد اروند بازدید کنند.
زمانی افزود: همه زیرساخت های لازم از جمله هتل ها، شبکه حمل و نقل شهری و پذیرایی و بازارگردی برای اتباع خارجی فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه طبق قانون، گردشگران از سراسر جهان می توانند بدون ویزا وارد منطقه آزاد اروند شوند، افزود: محدوده منطقه آزاد اروند با مساحتی بالغ بر 34هزارهکتار فنس کشی شده و اتباع خارجی تنها می توانند در محدوده قانونی تردد داشته باشند.
بنا به این گزارش معاون اول رئیس جمهوری و مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد و اقتصادی کشور در بازدید از منطقه آزاد اروند، از سند ورود اتباع خارجی بدون ویزا رونمایی کردند.
منطقه آزاد اروند در بهمن ماه 1384 فعالیت خود را در محدوده 17هزار هکتاری شروع کرد اما درجریان سفر رئیس جمهوری در دی ماه 1392 ، محدوده این منطقه به بیش از 34هزار هکتار افزایش یافت. بنادر آبادان، خرمشهر و جزیره مینو در محدوده منطقه آزاد اروند قرار گرفته اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار