۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
در قشم انجام شد؛

صادرات و واردات ۱۹۲ هزار تن کالا

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم از بارگیری بیش از 112هزار تن کالای صادراتی در مدت هشت ماه سال جاری خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۷۵۶۱
 صادرات و واردات ۱۹۲ هزار تن کالابه گزارش مانا، مرتضی آسیابانپور طی نشستی به تشریح تازه ترین گزارش آماری از عملکرد مجموعه بنادر و دریانوردی قشم در زمینه جابجایی کالا و مسافر طی هشت ماهه سال ۹۶ پرداخت.
وی در ابتدای اظهارات خود به اقدامات چشمگیر صورت گرفته مربوط به ترابری مسافران دریایی در جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس اشاره کرد گفت: ازابتدای سال جاری تاکنون، ترابری ۹ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۱۵۵ نفر سفر در این جزیره به ثبت رسیده است.
سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم به عملکرد این بنادر درباره جابجایی بار و کالاهای تجاری اشاره و تصریح کرد: از آغاز سال جاری تا ابتدای آذرماه، چهار میلیون و ۱۵۲ هزار و ۸۵۱ تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر این جزیره تخلیه و بارگیری شد.
وی با بیان اینکه حجم عمده این کالاها شامل چهار میلیون و ۷۲ هزار و ۱۳۶ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی بوده است، افزود: همچنین ۸۰ هزار و ۸۱۵ تن فرآورده های نفتی نیز ازابتدای سال جاری تاکنون در بنادر قشم تخلیه و بارگیری شده است.
 آسیابانپور خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا ابتدای آذرماه، تخلیه و بارگیری ۱۹۲ هزار و ۲۵۲ تن کالاهای صادراتی و وارداتی در بنادر این جزیره به انجام رسید.
وی اضافه کرد: طی این مدت هشت ماهه، ۱۱۲ هزار و ۸۵۰ تن کالای صادراتی طی مدت یاد شده بارگیری شد و همچنین ۸۶ هزار و ۴۰۲ تن محموله های وارداتی نیز در همین دوره زمانی، تخلیه شد.
سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم، عمده محموله های تجاری غیرنفتی را شامل کالاهایی همچون مواد معدنی، قیر، لوازم الکترونیکی، لوازم یدکی خودرو و مواردی از این قبیل عنوان کرد.
به گفته این مقام مسئول، سه میلیون و ۸۳۶ هزار و ۱۳۱ تن کالای غیر نفتی در بنادر جزیره قشم کابوتاژ شد.
بیش از۴۶۰۰ TEU کانتینر جابجا شد
سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان از تخلیه و بارگیری چهارهزار و ۶۵۳ TEU کانتینر طی هشت ماهه سال جاری در بنادر بهمن و کاوه  نیز خبر داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار