۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

ممنوعیت صید میگوی سفید در صیدگاههای خوزستان

صید میگوی سفید در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس از 14آذر تا اطلاع بعدی ممنوع است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۵۴۷
ممنوعیت صید میگوی سفید در صیدگاههای خوزستان
به گزارش خبرنگار مانا، پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشورمستقر در اهواز اعلام کرد: ممنوعیت صید میگوی سفید با هدف حفظ صیانت از ذخایر این آبزی با ارزش و امکان تخم گذاری آن صورت گرفته است.
این پژوهشکده از معاونت صید و صیادی شیلات خوزستان درخواست کرد تا برروند ممنوعیت صید میگوی سفید در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس نظارت کند. در طول سال، ممنوعیت صید میگوی دریایی در چند مرحله با هدف حفظ ذخایر این آبزی در آبهای ساحلی و شمال غرب خلیج فارس صورت می گیرد.
دکترنبی الله خون میرزایی نیز گفت: صید، حمل و نقل، جابجایی و تخلیه میگو در بنادر و اسکله های استان خوزستان و همچنین حمل و نقل و نگهداری ادوات صید میگو بر روی شناورهای صیادی ممنوع است.
مدیرکل شیلات خوزستان افزود: مالکان شناورهای صیادی موظف هستند از تاریخ اعلام شده نسبت به تخلیه ادوات صید اقدام کنند و در طول ممنوعیت صید این گونه آبزی، یگان حفاظت منابع آبزیان استان با متخلفان برخورد و آنان را به کمیته رسیدگی به تخلفات شیلات معرفی خواهد کرد. با وجود ممنوعیت صید میگو، برخی صیادان غیرمجاز و برخی صیادان عراقی اقدام به صید میگو می کنند که این اقدام آسیب های جبران ناپذیری بر آّبزیان صیدگاههای منطقه وارد می کند.
 وی اضافه کرد: سالانه حدود سه هزار و 500تن میگوی سفید، ببری و صورتی از صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس صید می شود. ماهی و میگو در سبد غذایی خانوارهای خوزستانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. 
برچسب ها: میگو صید خوزستان
ارسال نظرات
آخرین اخبار