هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

بندر روتردام عوارض را افزایش می دهد

بندر روتردام هلند از افزایش یک درصدی هر ساله ی دریافت عوارض به مدت سه سال متوالی خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۵۲۰
بندر روتردام عوارض را افزایش می دهدبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از بندر روتردام هلند، تثبیت عوارض دریافتی بندر و افزایش ناچیز یک درصدیِ آن با هدف توسعه و به مدت سه سال متوالی (هر سال یک درصد افزایش) موجبات شفافیت در بازار را فراهم می آورد. از این رو، ادارۀ بندر روتردام و شرکت هایDeltalinqs، VRC و VNPI توافق خود مبنی بر همکاری چندین ساله را اعلام کردند.
براساس این گزارش، بندر روتردام با بهره مندی محافظه کارانه نرخ ها افزایش عوارض جدید را یک درصد اعلام کرد و در حال حاضر در مقایسه با رقبای مجاور خود در جایگاه بالاتری قرار دارد. ادارۀ بندری روتردام اقدامات خاص را با هدف تقویت جایگاه این بندر به عنوان هاب کانتینری اروپا پذیرفته است.
این گزارش ادامه داد: طی سالهای آتی، عوارض بندر برای تانکرهای حمل نفت خام 1.5 درصد کمتر از افزایش کلی خواهد  بود و در مقایسه با مدت های مشابه سال های پیشین بدون تغییر باقی می ماند. این بدان معنی است که تفاوت بین عوارض بندری در شناورهای حمل نفت خام با شناورهای دیگر در کاهش تولیدات نفتی معدنی است.
در باره نحوۀ دریافت عوارض، ادارۀ بندر روتردام، شرکت های Deltalinqs ،VRC و VNPI اقدام خواهند کرد. با توجه به رایزنی های بنیادین در بازار، این بخش تصمیم دارد تا خواستۀ دولت را درباره قوانین اتخاذ شده برآورده کند. شایان ذکر است در این رایزنی ها به مسائلی از قبیل نوسان ها، شرایط بازار و توسعه اقتصادی پرداخته شده است. عوارض دریافتی بندر روتردام بنادر Schiedam  ،Vlaardingen ،Maassluis  ،Dordrecht و Moerdijk را دربرمی گیرد.
در سال 2016 میلادی، ادارۀ بندر روتردام از بنادر دریایی 295 میلیون دلار و از بنادر داخلی 14 میلیون دلار عوارض دریافت کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار