روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸

نگاهی بر عملکرد مالی کشتیرانی CMA CGM

سود خالص سومین غول کانتینری جهان در سه ماه سوم سال جاری میلادی افزایش یافت.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۴۵۲
نگاهی بر عملکرد مالی کشتیرانی CMA CGMبه گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت کشتیرانی CMA CGM فرانسه توانست سود خالص خود را در سه ماه سوم در مقایسه با سه ماهه دوم از 219 میلیون دلار به 323 میلیون دلار برساند. شرکت کشتیرانی فرانسه در مدت مشابه سال گذشتۀ میلادی زیان 268 میلیون دلاری را ثبت کرد.
بر اساس این گزارش، حجم جابه جایی کانتینری در سه ماهه سوم رشد 11.6 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال 2016 میلادی پشت سر گذاشت و رکورد حمل پنج میلیون کانتینر را شکست. علت افزایش حجم جابه جایی، رشد قدرتمند جابه جایی ها از سوی ائتلاف اقیانوسیه در مسیر آسیا-آمریکا و مسیرهای تجاری آسیا-اروپا و مناطق داخلی شمالی و جنوبی است.
از سوی دیگر، افزایش نرخ حمل و نقل که از آغاز سال جاری میلادی صنعت کشتیرانی شاهد آن بود در سه ماهه سوم نیز ادامه داشت و موجبات افزایش 14.4 درصدی در درآمد میانگین به ازای هر کانتینر را فراهم آورد. در نتیجه، درآمد حاصل در سه ماه سوم و در مجموع با رشد 27.7 درصدی همراه شد و به پنج میلیارد و 700 میلیون دلار رسید. افزون بر آن EBIT حاشیه با رشد 10 درصدی به 568 میلیون دلار رسید.
شرکت کشتیرانی CMA CGM فرانسه با سوددهی بالا به پیشتازی خود در صنعت کشتیرانی ادامه می دهد. عملکرد خوب این شرکت در گرو توانمندی گروه در ایجاد تعادل بین سایز ناوگان و شبکه جهانی است تا بتواند درآمد و هزینه ها را برخلاف افزایش قیمت سود بهینه کند.
این گزارش در پایان آورد: به موجب نتایج گروه و چشم انداز مثبت صنعت کشتیرانی، آژانس رتبه بندی استاندارد و Poor این شرکت را در رتبه B+ قرار داد که چشم اندازی با ثبات دارد. لازم به ذکر است این شرکت از سوی موسسۀ مودیز رتبه B1 را کسب کرده بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار