روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴

سرمایه گذاری فرانسوی ها در کشت جلبک خلیج گرگان

مدیر کل شیلات استان گلستان از سرمایه گذاری یک شرکت فرانسوی برای کشت جلبک و فرآورده های آن در خلیج گرگان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۷۳۸۱
سرمایه گذاری فرانسوی ها در کشت جلبک خلیج گرگان سید جواد قدس علوی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس جلسات برگزار شده با یک شرکت فرانسوی که خواهان سرمایه گذاری در بخش کشت جلبک و فرآورده های آن در خلیج گرگان بود، توافقات لازم در این زمینه با شرکت مذکور به عمل آمد.
مدیر کل اداره شیلات استان گلستان ادامه داد: به زودی قرار است کارشناسان این شرکت فرانسوی جهت بررسی امکانات و ظرفیت های این پروژه به استان سفر کنند.
به گفته وی، این شرکت فرانسوی در زمینه کشت و پرورش جلبک و تولید انواع محصولات جلبکی و فراورده های آن و تحقیقات علمی در زمینه جلبک و زالو تخصص کامل دارد.
این مقام مسئول در استان گلستان خاطرنشان ساخت: بدون شک سرمایه گذاری این شرکت در بخش شیلات گلستان می تواند در زمینه توسعه محصولات مذکور موثر واقع شود.
وی اذعان داشت: در جلسات مشترکی که با سرمایه گذاران فرانسوی برگزار شده است، علاوه بر مسائل مربوطه به کشت جلبک، توضیحاتی نیز در خصوص توانمندی گلستان در زمینه پرورش میگو ارائه شده است که امید می رود بتوانیم سرمایه گذاران خارجی را در بخش صنعت میگوی استان وارد کنیم.
قدس علوی اعلام کرد: حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت پرورش میگوی استان می تواند در توسعه هر چه بیشتر فعالیت های سایت گمیشان موثر باشد.
این مقام مسئول در استان گلستان در ادامه گفته های خود یکی از سیاست های کلیدی شیلات در گلستان را استفاده از آب های نامتعارف در حوزه آبزی پروی دانست.
به گفته وی، اداره کل شیلات استان گلستان از حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در زمینه های مختلف آبزی پروری حمایت جدی خواهد کرد.
وی بیان داشت: حدود بیست سال پیش، مطالعات امکان سنجی در خصوص مجتمع پرورش میگو گمیشان صورت گرفت و در آن زمان 28 هزار هکتار برای این مسئله مناسب دیده شد.
ساخت مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در 400 هکتار
مدیر کل اداره شیلات استان گلستان مجتمع پرورش ماهیان خاویاری را به عنوان یکی از طرح های مهم اقتصاد مقاومتی دراستان گلستان اعلام کرد و گفت: این مجتمع در سطح 400 هکتار ایجاد خواهد شد که در فاز اول 220 هکتار مساحت خواهد داشت.
قدس علوی اذعان داشت: پیش بینی می شود با آغاز به کار این مجتمع سالانه شاهد تولید هشت هزار و 200 تن گوشت و 420 تن خاویار در این مجتمع پرورشی باشیم.
وی همچنین پرورش ماهی با استفاده دو منظوره از آب چاه های کشاورزی در استان را نیز یکی از طرح های تحول زای اقتصاد مقاومتی دانست.
این مقام مسئول در استان گلستان در ادامه گفته های خود تصریح کرد: وجود 18 هزارحلقه چاه های کشاورزی در استان موجب شده که یکی از سیاست های اداره کل شیلات گلستان استفاده بهینه از این منابع در قالب پرورش ماهی باشد.
وی تاکید کرد: با برنامه ریزی انجام گرفته در افق 1404 ، 18 هزار تن تولید در این زمینه خواهیم داشت که ماهیت آن با شاخص های اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا خواهد کرد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار