روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

کاهش توان عملیاتی بنادر مالزی

اپراتور بندری مالزی موسوم به هلدینگ های Berhad Wesports در 9 ماه نخست سال جاری میلادی شاهد کاهش توان عملیاتی کانتینر بودند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۲۴۶
کاهش توان عملیاتی بنادر مالزیبه گزارش گروه بین الملل مانا و به دنبال ادغام ها و اکتساب های اخیر در صنعت کشتیرانی، اپراتور بندری Berhad Wesports مالزی در 9 ماه نخست و تا پایان 30 ماه سپتامبر سال جاری میلادی با افت همراه شد.
بر اساس این گزارش، توان عملیاتی کانتینر به موجب کاهش تعداد کانتینرها در مسیرهای تجاری آسیا-اروپا و آسیا-آفریقا در مجموع و در مدت زمان مذکور به شش میلیون و 800 هزار Teu رسید که خبر از کاهش هشت درصدی آن در مقایسه با رقم هفت میلیون و 400 هزار Teu در مدت مشابه سال گذشته می دهد. افزون بر آن عملکرد جابه جایی کانتینری در سه ماه سوم نیز 14 درصد کاهش یافت و به دو میلیون و 140 هزار Teu رسید.
در همین راستا، مدیر اجرایی اپراتور بندری گفت: صنعت حمل و نقل کانتینری فرآیند بی سابقه ای را در تنظیم فعالیت دنبال می کند که تمامی خطوط را تحت تاثیر خود قرار داده است.
این گزارش ادامه داد: در 9 ماه نخست سال جاری میلادی به درآمد عملیاتی یک میلیارد و 280 میلیون MYR دست یافت این درحالی است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ثبت یک میلیارد و 330 میلیون MYR میزان درآمد عملیاتی ناشی از جابه جایی کانتینری با کاهش همراه شده است. افزون بر آن، میزان سود اپراتور بندری مالزی با 9 درصد کاهش از 481 میلیون و 900 هزار MYR به 440 میلیون و پنج هزار MYR رسید.
این گزارش ضمن اشاره به عملکرد اپراتور بندری مالزی در پایان سه ماه سوم سال جاری میلادی ادامه داد: درآمد عملیاتی در مدت زمان مذکور به 421 میلیون و 100 هزار MYR رسید و با کاهش شش درصدی در مقایسه با 449 میلیون و 800 هزار MYR همراه شد. میزان سود نیز دراین مدت در رقم 150 میلیون و 800 هزار MYR ثابت ماند.
مدیر اجرایی اپراتور بندری مالزی در پایان این گزارش گفت: ما در حال حاضر به عنوان یکی از هاب های ترانشیپی آسیای جنوب شرقی برای ائتلاف اقیانوسیه فعالیت می کنیم و محل پهلوگیری شناورهای ائتلاف THE هستیم. ادغام ها و اکتساب های اخیر در صنعت حمل و نقل کانتینری مدیریت جابه جایی کانتینری را تحت تاثیر خود قرار داده و خوشبختانه Westports توانسته خدمات مربوط به ائتلاف های اقیانوسیه و THE را تامین کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار