۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱

جزئیات مرگ دسته جمعی عروس های دریایی اعلام شد

به دنبال انتشار تصاویری از مرگ دسته جمعی تعداد قابل توجهی از عروس‌های دریایی در بخش مختلف از ساحل بندرعباس، این مسئله مورد پیگیری قرار گرفت و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان دراین ارتباط توضیحاتی ارایه کرد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۷۷۱۶۲
جزئیات مرگ دسته جمعی عروس های دریایی اعلام شدمجید وفادار در گفتگو با خبرنگار مانا در بندرعباس، گفت: به دنبال وصول اخبار و اطلاعات مربوط به این رخداد، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی با تاکید بر اینکه مرگ عروس‌های دریایی در ساحل سورو بندرعباس طبیعی است، افزود: بررسی‌ها نشان داده که علت مرگ این عروس‌های دریایی آلودگی با منشا در خشکی یا آلودگی آبی یا نفتی نیست.
مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان با تاکید بر اینکه از آنجایی که عروس‌های دریایی تلف‌شده از همه سنین بوده بنابراین نگرانی در مورد مولدهای آن‌ها نداریم، اعلام کرد: درباره مرگ عروس‌های دریایی، در این فصل از سال عروس‌های دریایی بیشترین جمعیت دارد و با افزایش مواد مغذی و سرمای شب با شکست دمای آب به‌صورت طبیعی از بین می‌روند.
این مقام مسئول در تشریح دو دلیل اصلی در مرگ و میر عروس‌های دریایی، بیان کرد: افزایش دمای آب و افزایش مواد مغذی دریا باعث افزایش تولید مثل عروس‌های دریایی می‌شود و به دنبال تامین زنجیره غذایی آن‌ها، جمعیت عروس‌های دریایی نیز زیاد می‌شود و از آنجایی که جمعیت آن‌ها زیاد شده، به همان نسبت نیز مرگ و میر افزایش می‌یابد.
وفادار اضافه کرد: در نمونه‌برداری‌های انجام‌شده، عامل مرگ‌ومیر عروس‌های دریایی عامل بیماری‌زا رؤیت نشده و آزمایشگاه اکولوژی خلیج‌فارس در این خصوص تاکنون موردی را اعلام نکرده است.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان با بیان اینکه هیچ تهدیدی از بابت انقراض نسل عروس‌های دریایی وجود ندارد، تصریح کرد: این در حالی است که در حال حاضر با افزایش جمعیت عروس‌های دریایی روبه رو هستیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار