روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹

گروگان گیری خدمه شناور کانتینری در نیجریه

شش خدمه شناور کانتینربر آلمانی در آبهای نیجریه و از سوی دزدان دریایی به گروگان گرفته شدند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۶۹۹۱
گروگان گیری خدمه شناور کانتینری در نیجریهبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از وزارت خارجه اوکراین ، چهار خدمه از شش خدمۀ گروگان فیلیپینی، یک نفر اوکراینی و نفر دیگر مجارستانی است که در آبهای نیجریه و بر روی شناور کانتینری با پرچم آلمان مورد حمله واقع شدند.
بر اساس این گزارش، گروگان گیری و در قبال آن پرداخت پول در نیجریه پدیده ای رایج است. در سال های اخیر، خارجی های زیادی در منطقه دلتا نیجر که محل تردد شناورهای حمل نفت خام و منطقه ویژه اقتصادی این کشور است، مورد حمله دزدان قرار گرفته شده و در نهایت به گروگان رفتند.
این شناور صبح روز یکشنبه مورد حمله دزدان قرار گرفت و شش خدمۀ آن در حال حاضر در گروگان دزدان و در نیجریه هستند. سخنگوی شرکت مالک در خصوص محل دقیق نگهداری گروگان ها اطلاعاتی را در اختیار قرار نداده است.
سخنگو در گفتگو با رویتزر ادامه داد: در حال حاضر هیچ بیانیه ای از سوی دزدان دریافت نشده و ارتباط رسمی با آنان شکل نگرفته و شناور با 12 خدمۀ باقی مانده از آبهای این کشور خارج شده و به سفر خود ادامه می دهد.
سخنگوی شرکت در ارتباط با این حادثه گفت: اولویت نخست برقراری ارتباط با دزدان است تا بتوانیم به سرعت و حفظ امنیت جان دریانوردان به آنها دسترسی پیدا کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار