روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

بازار کشتی‌های تانکر رونق می گیرد

آژانس بین المللی انرژی پیش‌بینی کرد تا سال 2040 تقاضای نفت آسیای جنوب شرقی از سطح 4.7 میلیون بشکه در روز، به حدود 6.6 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.
نویسنده: الهام قربانی
کد خبر: ۷۶۹۸۹
بازار کشتی‌های تانکر رونق می گیردبراساس گزارش گروه بین الملل مانا، آژانس بین المللی انرژی پیش‌بینی کرد تا سال 2040 تقاضای نفت آسیای جنوب شرقی از سطح 4.7 میلیون بشکه در روز، به حدود 6.6 میلیون بشکه در روز افزایش یابد و این موضوع در میان عدم اطمینان‌های ناشی از کاهش تولید در منطقه، حاکی ازاخبار مثبتی برای بازار کشتی‌های تانکر است.
این آژانس در آخرین گزارش چشم‌اندازانرژی آسیای جنوب شرقی به افزایش چشمگیر (رشد حدود دو سومی) تعداد وسایل حمل‌ونقل جاده‌ای در این منطقه و رسیدن به تعداد حدود 62 میلیون خودرو و 1.6 میلیون کامیون اشاره کرد که می‌تواند تقاضا در این بخش را پشتیبانی کند.
فشارجهانی برای مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی که منجر به جایگزینی موتورهای احتراقی در وسایل نقلیه با موتورهای الکتریکی شده نگرانی‌ها را در صنعت نفت درباره اوج گرفتن تقاضای این ماده در طول 10 الی 20 سال آینده افزایش داده است.
"کیسوکه ساداموری" مدیر بخش امنیت و بازارهای انرژی این آژانس، در کنفرانسی در سنگاپور اذعان کرد: نفت همچنان حدود 90 درصد از تقاضاهای مربوط به حمل‌ونقل را در آسیای جنوب شرقی، به ویژه برای کشتی‌ها و کامیون‌ها به خود اختصاص می‌دهد.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود مصرف نفت برای حمل‌ونقل 1.1 میلیون بشکه در روز افزایش یابد و تا زمانی‌ که تغییر شدید تکنولوژیکی که به کاهش انتشارگازکربن دراین مناطق کمک کند، به وجود نیاید، نمی‌توان پیش‌بینی کرد که تقاضا برای این ماده کاهش می یابد.
این حقیقت حاکی از آن است که تقاضای سالانه نفت چنان افزایش می‌یابد که سالانه به بیش از 250 فروند کشتی‌ VLCC نیاز خواهد بود.
برچسب ها: تانکر
ارسال نظرات
آخرین اخبار