۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶

بندر آنتورپ و افزایش جابه جایی محمولات

بندر آنتورپ 9 ماه نخست سال جاری میلادی را با رشد 3.3 درصدی در میزان جابه جایی بار به پایان رساند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۶۹۷۷
بندر آنتورپ و افزایش جابه جایی محمولاتبه گزارش گروه بین الملل مانا، حجم جابه جایی بار در بندر آنتورپ بلژیک در 9 ماه نخست سال 2017 میلادی با رشد 3.3 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشتۀ میلادی همراه شد و به 167 میلیون و 100 هزار تن رسید.
بر اساس این گزارش، رشد قدرتمند در میزان جابه جایی بار در بندر بلژیکی در تمامی قسمت ها و تا پایان ماه سپتامبر خبر از ثبت رکورد می دهد. در همین راستا، مدیر ادارۀ بندر آنتورپ گفت: در سه ماه پایانی سال جاری میلادی نیز با مدیریت صحیح سرعت بالای رشد جابه جایی بار را همانند 9 ماه گذشته حفظ خواهیم کرد. در واقع، این روال از سال های گذشته تاکنون به صورت پایدار ادامه دارد.
وی ادامه داد: بندر آنتورپ با وجود نوسات حاکم بر بازار تاکنون عملکرد بسیار خوبی داشته است. در چنین شرایطی، اگر هدف مدیریت بر مقاومت در برابر نوسان ها و تلاش برای رشد سهم در بازار متمرکز شود، بدون شک اعتماد به نفس برای ادامۀ حیات و رقابت در بازار تقویت می شود.
این گزارش در ادامه افزود: حجم جابه جایی کانتینری در 9 ماه نخست سال جاری میلادی با افزایش 3.7 درصدی در تناژ و رسیدن به 91 میلیون و 900 هزار تن و رشد 3.2 درصدی بر حسب TEU و رسیدن آن به هفت میلیون و 800 هزار TEU همراه شد. تعداد کانتینرهای پر نیز به طبق اعلام بندر 4.6 درصد افزایش و کانتینرهای خالی 4.4 درصد کاهش یافت.
ادرۀ بندر آنتورپ رشد مستمر در حجم جابه جایی بار را برنامه سفرهای دریایی شناورهای ائتلاف های صنعت کشتیرانی اعلام کرد که این بندر را برای پهلوگیری انتخاب کرده اند. در دیگر بخش ها، خدمات خطوط جدید نیز در بندر آنتورپ ارائه می شد و متعاقباً این امر رشد سریع در حمل و نقل کانتینر طی 9 ماه گذشته را به همراه داشت به گونه ای که بهترین عملکرد در این بازه در سه ماه دوم با ثبت دو میلیون و 660 هزار TEU و دو میلیون و 650 هزار TEU در سه ماه سوم اعلام شد.
افزون بر آن، جابه جایی شناورهای رو-رو در سال جاری میلادی و تاکنون رشد 10.7 درصدی را تجربه کرد و به سه میلیون و 750 هزار تن رسید. در پایان ماه سپتامبر، حجم جابه جایی با افزایش 7.7 درصدی به هفت میلیون و820 هزار تن رسید.
در این میان و تا پایان 9 ماه نخست سال جاری، حجم جابه جایی فلۀ مایع نیز با رشد 2.4 درصدی همراه رشد و به 54 میلیون و 460 هزار تن رسید. از سوی دیگر، صادرات سوخت مایع رشد 11.4 درصدی را تجربه کرد این درحالی است که میزان واردات در مدت زمان مذکور 12.8 درصد کاهش یافت و حجم مجموع به 30 میلیون و 810 هزار تن رسید.
در مقابل، میزان جابه جایی فلۀ خشک طی 9 ماه نخست سال جاری میلادی با افت 0.8 درصدی همراه شد و به 9 میلیون و 20 هزار تن رسید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار