روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹

جابه جایی کانتینری در بندر روتردام افزایش یافت

جابه جایی کانتینری در بندر روتردام و در 9 ماه نخست سال جاری میلادی با افزایش 10.1 درصدی همراه شد و به 10 میلیون و 200 هزار TEU رسید.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۶۸۹۹
جابه جایی کانتینری در بندر روتردام افزایش یافت
به گزارش گروه بین الملل مانا، رشد قوی در اروپا، درآمد حاصل از ترافیک ائتلاف های شرکت های کشتیرانی و بهره وری بهتر در 9 ماه نخست سال جاری میلادی، توان عملیاتی کانتینر در بندر روتردام هلند را 10.1 درصد افزایش داد و به 10 میلیون و 200 هزار TEU رساند.
بر اساس این گزارش و به نقل از ادارۀ بندر روتردام در یک نشست خبری، حجم جابه جایی کانتینری در سه ماه سوم سال 2017 میلادی با رشد 3.1 درصدی در مقایسه با سه ماهه دوم همراه شد و توانست رکورد بزند.
ادارۀ بندر روتردام ادامه داد: افزایش توان عملیاتی کانتینر در این بندر در گرو عوامل چندی از جمله رشد مستقل پایدار در اروپا است که به موجب ارتقا جایگاه این بندر و توجه بیشتر ائتلاف های بزرگ با افزایش جداول برنامه ریزی های سفرهای دریایی حاصل شد. افزایش بهره وری و توان عملیاتی در ترمینال Maasvlakte 2 و تقاضای این بندر مبنی بر تبدیل بندر به بندر ترانشیپ برای میزبانی شناورها با سایز بزرگ و فیدرها از/به بنادر اروپا از دیگر عوامل رشد توان عملیاتی کانتینر در این بندر است.
در همین راستا، مدیر ادارۀ بندر روتردام گفت: خرسندیم که 10 درصد رشد را در توان عملیاتی کانتینر تجربه کردیم. این افزایش، سه ماهه بسیار قوی در آمار بندر را تثبیت کرده است. البته این رشد در بندر با حجم پایین تر جابه جایی ها در بخش های دیگر خنثی شده است. برای مثال، حجم زغال سنگ در بنادر روتردام در مقایسه با سال 2016 میلادی و به موجب فشار بر دو نیروگاه با سوخت زغال سنگ و افزایش تولید انرژی های تجدیدپذیر 2.6 درصد کاهش یافت.
در مقابل، حجم جابه جایی فلۀ خشک با رشد معمولیِ 1.4 درصدی همراه شد و به 61 میلیون و 100 هزار تن رسید که در بخش فلۀ کشاورزی رشد 14.7 درصدی را نشان می دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار