روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

افزایش درآمد کشتی های غول پیکر حمل گاز

نرخ کرایه حمل کشتی های غول پیکر حمل گاز VLGC در هفته گذشته، روند صعوی را تجربه کرد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۶۷۳۲
افزایش درآمد کشتی های غول پیکر حمل گاز
به گزارش گروه بین الملل مانا علیرغم اینکه نگرانی در مورد ظرفیت مازاد و تحویل شناورهای جدید هم چنان به قوت خود باقی است، نرخ کرایه حمل کشتی های غول پیکر حمل گاز VLGC در هفته گذشته، روند صعوی را تجربه کرد.
این گزارش ادامه داد: بانک سرمایه گذاری Arctic Securities اسلوی نروژ برآورد کرد، در شرایطی که در مناطق اصلی صادراتی، چارترها مغلوب مالکان هستند، میانگین نرخ اجاره زمانی برای VLGC در حدود 13 هزار و 441 دلار در روز جمعه فیکس شد که نسبت به هفته گذشته رشد 16 درصدی را به نمایش گذاشت.
بر طبق شاخص بالتیک، نرخ کرایه حمل برای کشتی های غول پیکر حمل گاز از خاورمیانه به ژاپن برای هرتن از 26 هزار و 390 دلار جمعه هفته گذشته به 28 هزار و 290 دلار در پنج شنبه افزایش یافت.
موسسۀ تحقیقاتی Fearnleys مستقر در اسلوی نروژ در گزارش هفتگی خود نوشت: مالکان در نظر دارند نرخ کرایه حمل 30 هزار دلار برای هر تن را فیکس کنند.
افزون بر این، تمایل بازار در منطقه خلیج آمریکا نیز قوی بوده است، به طوری که معاملات اخیر در مسیرهای تجاری هیوستون –آسیا، 58 هزار الی 58 هزار و 50 دلار برای هر تن برای کارگوهای ماه نوامبر انجام شد، Fearnleys هم چنین گزارش داد، مالکان به دنبال نرخ کریه حمل 60 هزار دلار برای هر تن هستند.
از سوی دیگر، آخرین داده های رسمی نشان می دهد، به دنبال طوفان سهمگین هاروی، در حالی که صادرات پروپان و پروپیلن آمریکا با رسیدن به 886 هزار بشکه در روز افت 11.2 درصدی را به همراه داشت، اما از سوی دیگر انتظار می رود جریان کارگو روند افزایشی به خود گیرد. با این وجود، در شرایطی که نیمکره شمالی وارد فصل زمستان می شود و نرخ کرایه حمل نیز در حال افزایش است، از طرف دیگر، تحلیل گران پیش بینی می کنند، در شرایط نابسامان عرضه، می توان انتظار بازایستادن حرکت صعودی نرخ کرایه حمل را نیز داشت.
شرکت کارگزاری clarksons platou securities در چشم انداز سه ماه خود نوشت: با توجه به شش فروند حمل کننده غول پیکر گاز که قرار است در سال جاری تحویل داده شوند و هم چنین رشد مستمر در بخش فله برهای هندی سایز و فله برهای با سایز متوسط، انتظار می رود رشد طول ناوگان در پایان 2017 و 2018 بر بازار تحمیل شود.
این گزارش در پایان به نقل از Arctic Securities نوشت: به غیر از رشد سریع ناوگان، با توجه به اینکه تقاضای داخلی پروپان و پروپلین در آمریکا افزایش یافته است، امید چندانی به صادرات این محصول از طریق VLGC نمی توان داشت. در مجموع همچنان معتقدیم که بازار حمل گاز مایع طبیعی LPG در کوتاه مدت چالش برانگیز باقی خواهد ماند.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار