۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴

7.3 میلیارد دلار کالای غیر نفتی از گمرکات بوشهر صادر شد

معاون صادرات و ترانزیت گمرک‌های استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال افزون بر 7.3 میلیارد دلار کالای غیر نفتی در بخش‌های مختلف از گمرکات 14 گانه استان بوشهر صادر شده است.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۶۷۲۸
7.3 میلیارد دلار کالای غیر نفتی از گمرکات بوشهر صادر شدبه گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، بهروز قره‌بیگی با اشاره به اینکه 14 گمرک در استان بوشهر خدمات لازم به بازرگانان تجارت دریایی ارائه می‌کنند، اظهار داشت: در گمرکات 14 گانه استان بوشهر سامانه جامع گمرکی مستقر شده که با استقرار این سامانه ضمن تسریع در ترخیص کالا و افزایش خدمات مختلف گمرکی به بازرگانان و فعالان اقتصادی، از تخلفات به ویژه قاچاق کالا جلوگیری می‌شود.
وی به صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر پرداخت و افزود: صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر با احتساب میعانات گازی در نیمه نخست امسال حدود 19 میلیون و 602 هزار تن کالا بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییراتی نداشته است.
معاون صادرات و ترانزیت گمرک‌های استان بوشهر عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان بوشهر را شامل میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، کودهای معدنی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگوی پرورشی، گوگرد، سنگ گچ، آهک، هندوانه و خربزه و یونجه دانست و گفت: ارزش کالاهای صادراتی در نیمه نخست امسال هفت میلیارد و 391 میلیون دلار است.
قره‌بیگی افزود: مقصد کالاهای صادراتی از گمرکات استان بوشهر، کشورهای چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، هند، ژاپن، اندونزی، کنیا، تایوان، ترکیه و مالزی است.
وی با اشاره به افزایش واردات کالا از گمرکات استان بوشهر بیان کرد: در نیمه نخست امسال افزون بر 605 هزار تن کالا به ارزش 1.2 میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 17 درصد و از نظر ارزشی 22 درصد افزایش نشان می‌دهد.
قره‌بیگی، به عمده کالاهای وارداتی به گمرکات استان بوشهر پرداخت و خاطر نشان کرد: عمده واردات کالاهای صادراتی به گمرکات استان بوشهر شامل خودروی سواری، موز، برنج، اجزا و قطعات موتورسیکلت، لاستیک خودروی سواری، اجزا و قطعات خودرو سواری، کره حیوانی، اسباب بازی، چای و حبوبات است.
معاون صادرات و ترانزیت گمرک‌های استان بوشهربیان کرد: کشورهای چین، امارات متحده عربی، فیلیپین، کره جنوبی، هند، اکوادور، کویت، نیوزیلند، ژاپن و برخی کشورهای اروپایی عمده کشورهای مبدا کالاهای وارداتی به گمرکات استان بوشهر بوده‌اند.
برچسب ها: بوشهر گمرک
ارسال نظرات
آخرین اخبار