۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
در همایش روز جهانی دریانوردی؛

دریانوردان نمونه استان بوشهر تجلیل شدند

در همایش روز جهانی دریانوردی از دریانوردان نمونه استان بوشهر در عرصه‌های تجارت دریایی، ملوانی، دریادلان نیروی دریایی سپاه، ارتش و فعالان اقتصاد دریایی تجلیل شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۶۵۲۱
دریانوردان نمونه استان بوشهر تجلیل شدند به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در همایش روز جهانی دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه  174 هزار نفر دریانورد در استان بوشهر وجود دارد، اظهار داشت:از این شمار دریانورد 40 هزار دریانورد بصورت فعال در این عرصه حضور دارند.
محمدمهدی بنچاری با اشاره به اینکه 34.2 درصد دریانوردان کشور در استان بوشهر فعالیت می‌کنند، بیان کرد: در ارتباط با شناورها نیز استان بوشهر در بین استان های ساحلی کشور بیشترین شمار شناورها را به خود اختصاص داده است.
وی به توسعه زیرساخت های بندری پرداخت و افزود:  در حال حاضربا تدابیر پیش بینی شده بندر بوشهر در مسیر بسیار خوبی قرار گرفته و متناسب با برنامه ششم توسعه برنامه هایی در حال اجرا است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی بیان کرد: یکی از این برنامه ها واگذاری پایلوت بنادر کوچک استان به بخش خصوصی است که این مهم با روند خوبی در حال اجرا است.
بنچاری با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی دریانوردی اظهار داشت: شعار روز دریانوردی امسال به نام " پیوند دهنده، کشتی ها بنادر و مردم" نامگذاری شده که در قالب این شعار باید زمینه تقویت ارتباط مردم استان های ساحلی و دریا بیش از پیش فراهم شود.
فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت ارتش نیزبا بیان اینکه 93 از درصد حجم صادرات و واردات کشور از طریق دریا صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: این میزان حجم صادرات و واردات در حالی است که تنها 31 درصد از مرز کشور را مرز دریایی تشکیل می دهد.
دریادار دوم رضا عباسی بیان کرد: ایران در شمال و جنوب خود به ترتیب 574 و یکهزار و 616 کیلومتر مرز دریایی دارد که با حضور مقتدرانه نیروی دریایی امنیت خوبی در سطح آن فراهم شده است.
عباسی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی ایران نگرشی به سمت دریا نبود اما امروز با تدابیری که پیش بینی شده استفاده بیش از پیش از دریا مدنظر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.
فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت ارتش با بیان اینکه شهرهای مهم دنیا در مجاورت دریاها واقع شده است، افزود: همین امر تاثیر و اهمیت نقش دریا را بیش از پیش نمایان کرده است.
عباسی گفت: در زمان جنگ تحمیلی نیز اقتصاد کشور بر پایه نفت استوار بود که با دلاورمردی های دریادلان نیروی دریایی حتی  یکی روز صادرات نفت ایران قطع نشد واین در حالی بود که با قطع شدن صادرات نفت کشور در اداره جنگ و اقتصاد خود با مشکل جدی مواجه می شد.
در این مراسم از دریانوردان نمونه استان بوشهر تجلیل شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار