۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹

حرکت توده گرد و خاک به سواحل خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان از حرکت توده گرد و خاک از بیابان های جنوبی عراق به سمت مناطق ساحلی خوزستان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۶۵۰۲
حرکت توده گرد و خاک به سواحل خوزستان
کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس تصاویر دریافتی از ماهواره ، هجوم توده گرد و خاک به شهرهای ساحلی و بندری خوزستان سبب اختلال در زندگی عادی مردم خواهد شد ضمن آنکه افزایش میزان آلودگی هوا را نیز بدنبال دارد.
وی از ساکنان مناطق ساحلی خواست به منظور پیشگیری از آثار مخرب آلودگی های زیست محیطی ناشی از گرد و خاک ، از ماسک استاندارد استفاده کنند و حتی الامکان افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی و آلرژی در خانه بمانند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه گفت: جبهه گرد و خاک با شدت و ضعف یکی دو روزی در مناطق ساحلی و فراساحلی خوزستان ماندگار خواهد بود.
وی گفت: احتمالا با تغییر جوی و وزش گرد و خاک شاهد اختلال در تردد شناورهای دریایی ، کاهش دید افقی و اختلال در پروازهای فرودگاههای آبادان و ماهشهر خواهیم بود.
در همین حال مدیریت بحران استانداری خوزستان از دستگاههای اجرایی و خدمات رسانی در مناطق ساحلی خوزستان خواست تدابیرلازم و اقدامات احتیاطی را برای کاهش آلام مردم بکار گیرند.
مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق ساحلی خوزستان در پی هشدار هواشناسی به حال آماده باش درآمدند.پ گرمای شدید و طاقت فرسا، شرجی و گرد و خاک ، پدیده غالب در مناطق ساحلی خوزستان در تابستان امسال بود.
این وضعیت نامساعد جوی مشکلات زیادی برای ساکنان مناطق ساحلی خرمشهر ، آبادان ، ماهشهر و اروندکنار بوجود آورد. مناطق ساحلی خوزستان در تابستان امسال دمای بی سابقه 54درجه بالای صفر را نیز تجربه کرد.
حدود 9 ماه از سال ، گرما و شرجی در سواحل خوزستان جولان می دهد.
برچسب ها: ریزگرد
ارسال نظرات
آخرین اخبار