روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰

یکه تازی گرما و شرجی در مناطق ساحلی خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان اعلام کرد: پدیده غالب در مناطق ساحلی خوزستان در سه روز آینده گرما و شرجی(رطوبت بالا) خواهد بود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۶۴۷۲
یکه تازی گرما و شرجی در مناطق ساحلی خوزستان
کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: براساس آخرین تصاویر ماهواره ای و نقشه های هواشناسی ، با وجود شروع پائیزاغلب نوار ساحلی خوزستان همچنان شاهد هوایی شرجی و گرم و نسیم دریا به خشکی خواهد بود.
وی گفت: این وضعیت جوی چند روزی مناطق ساحلی خوزستان را به خود مشغول خواهد کرد و ساکنان این مناطق روزهای سختی را تحمل می کنند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: با وجود هوایی گرم و بسیار نفسگیر، در برخی مناطق ساحلی شاهد گرد و غبار محلی و کاهش دید افقی خواهیم بود.
بهادری افزود:تردد شناورهای باری و صیادی و پرواز هواپیماهای مسافری در فرودگاههای آبادان و ماهشهر طبق روال عادی ادامه خواهد داشت و شرایط جوی سبب اختلال سفرهای دریایی به مقصد آبهای شمال غرب خلیج نخواهد داشت.
وی گفت: با تغییر فصلی ، از شدت گرما در مناطق ساحلی خوزسان کاسته شده است ولی همچنان گرما و شرجی برای ساکنان این مناطق آزاردهنده وبسیار سخت است.
در همین حال به علت گرما و شرجی و استفاده گسترده از وسایل سرمایشی ، همچنان قطعی برق ، ساکنان مناطق ساحلی را بشدت تحت فشار قرار داده است.
گرما در سواحل خوزستان تا اواخر آبان ماه همچنان جولان خواهد داد و در آذرماه از شدت گرما کاسته می شود.
 مناطق ساحلی خوزستان جزو مناطق خشن از لحاظ آب و هوایی و کم باران استان محسوب می شود.
بسیاری از مناطق ساحلی خوزستان از جمله آبادان ، خرمشهر و ماهشهر در تابستان امسال دمای بی سابقه 54درجه بالای صفر را تجربه کردند. در سال جاری به علت شرایط بسیار نامساعد جوی ، شماری از ساکنان مناطق ساحلی خوزستان برای همیشه به مناطق سردسیر مهاجرت کردند. 
برچسب ها: گرما
ارسال نظرات
آخرین اخبار