روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

شناور حامل کالای قاچاق دراروندکنار توقیف شد

دریابانان پایگاه دریابانی آبادان مستقر در پاسگاه شناور اروندکنار موفق شدند یک فروند شناور حامل کالای قاچاق را در آبهای شمال غرب خلیج فارس توقیف و محموله آن را به ارزش بیش از یک میلیارد ریال به نفع دولت مصادره کنند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۶۳۶۸
شناور حامل کالای قاچاق دراروندکنار توقیف شد
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اعلام این خبر به خبرنگار مانا گفت: ماموران دریابانی در جریان بازرسی از این شناور باری ، 120رول پارچه معادل 6هزار متر پارچه قاچاق را کشف و ضبط کنند.
سردار سرتیپ عبدالله نظرپور افزود: این محموله در امارات متحده عربی(دوبی) و بدون مدارک گمرکی بارگیری شده بود ولی با اقدام بموقع ماموران دریابانی از ورود و ترخیص آن در مناطق ساحلی خوزستان جلوگیری به عمل آمد.
به گفته وی بیش از 90درصد کالاهای قاچاق که در آبهای ساحلی و شمال غرب خلیج فارس کشف و توقیف می شود از کشور امارات متحده عربی بارگیری می شود. وی گفت: نحوه استقرار و گشت ماموران دریابانی به گونه ای است که کمتر شناور حامل قاچاق می تواند وارد آبهای ساحل خوزستان شود.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به اینکه تلاش شده همه گلوگاهها و نقاط کور در مناطق ساحلی خوزستان به منظور مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور مسدود شود، افزود: هم اکنون ورود کالای قاچاق برای سودجویان با ریسک بالا به سختی انجام می شود و امید می رود با حضور پرتعداد دریابانان و افزایش قایق ها و شناورهای گشتی دریابانی ، فرایند ورود کالای قاچاق ازآبهای منطقه مختل شود.
در سال جاری بیش از 700میلیارد ریال کالای قاچاق در مناطق ساحلی و آبهای شمال غرب خلیج فارس توقیف شده است.
مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری بر مبارزه با ورود کالای قاچاق و پدیده قاچاق سازمان یافته با هدف صیانت از تولید داخلی و اشتغال مولد تاکید کردند.
استان خوزستان حدود 500کیلومترساحل دارد.
برچسب ها: توقیف
ارسال نظرات
آخرین اخبار