روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
پروین فرشچی در گفتگو با مانا:

وقت اقدام و عمل در بخش دریایی فرا رسیده است

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: اسناد بالادستی دریایی در دولت یازدهم تهیه شده و دوره دولت دوازدهم وقت اجرای آنهاست.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۶۳۳۷
وقت اقدام و عمل در بخش دریایی فرا رسیده استپروین فرشچی در گفتگو با خبرنگار مانا درباره برنامه های معاونت متبوعش در دولت دوازدهم ضمن اعلام اینکه در این دولت راهکارهایی که پیش از این و در دولت یازدهم پایه گذاری کرده ایم را ادامه خواهیم داد، خاطرنشان کرد: به دلیل ماهیتی که معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست دارد در چهار سال آینده مقوله فرهنگ سازی دریایی تکیه خواهیم کرد.
وی در این باره ادامه داد: هدف ما این است ارزش و اهمیت دریا و اینکه چه تعاملات و همکاری هایی برای انتقال این ارزش و اهمیت لازم است را پیگیری کنیم و به نقطه مطلوبی برسانیم.
فرشچی ضمن تاکید بر اینکه سازمان متبوعش نمی تواند به تنهایی توسعه فرهنگ دریایی و حفاظت از محیط زیست دریایی را اجرایی کند، تصریح کرد: همکاری دیگر نهاد های ذیربط در زمینه توسعه دریایی بسیار مهم و حیاتی است.
این مقام مسئول با اعلام این مطلب که در زمینه توسعه همکاری هایی بخش دریایی در چهار سال دولت یازدهم برنامه های متفاوتی را پایه گذاری کرده ایم، گفت: می بایست در دولت دوازدهم تعاملاتمان را با نهادهای داخلی و خارجی ذیربط، بویژه در کشورهای همسایه، در زمینه حفاظت از محیط زیست دریایی در دریایخزر، خلیج فارس و دریای عمان افزایش دهیم.
فرشچی در تشریح این تعاملات منطقه ای، اظهار داشت: معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست در موضوعاتی مانند؛ کشند قرمز، غنی شدگی، کنترل، پیشگیری و مقابله با آلودگی های دریایی و تاثیر تغییرات اقلیمی بر اکوسیستم های دریایی همکاری و ارتباطات منطقه ای را آغاز کرده است.
وی در این باره افزود: در همین رابطه طی هفته های آینده برنامه های منطقه ای خواهیم داشت که در آنها به موضوعات ذکر شده را در همکاری با کشورهای منطقه مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.
به گفته معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست، برنامه " اقدام رویکرد اکوسیستمی برای حفاظت گونه ها و زیستگاه ها" در روزهای اخیر در کشور عمان مورد واکاوی و تعامل قرار گرفته است.
فرشچی از برنامه دیگری در حیطه تعاملات بین المللی در زمینه حفاظت از محیط زیست دریایی خبر داد و در این باره گفت: در روز های 29 و 30 شهریورماه جاری در همکاری مشترک با فرانسه کارگاه دو روزه ای را در تهران با موضوع مدیریت سواحل برگزار خواهیم کرد که همه نهادهای مرتبط با امر دریا در آن مشارکت خواهند داشت.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه همکاری و هماهنگی بین ارگان های دریایی باید در آینده افزایش یابد، خاطر نشان کرد: این همکاری ها باید به گونه ای باشد که هیچ ارگان مرتبط با امر دریا برنامه ای مستقل نداشته باشد و همه امور در هماهنگی و همیاری تمام های ارگان های دریایی رقم بخورد.
فرشچی در ادامه اظهاراتش با توصیف کردن برنامه های بخش دریایی طی چهار سال آینده، گفت: همچنان پرچم گذاری را با شدت و نظارت بیشتر نسبت به گذشته ادامه خواهیم داد و همچنین در اجرای استانداردهای زیست محیطی دریایی اهتمام بیشتری داریم.
وی با تاکید بر برنامه توسعه مکران و مهم خواندن آن از همکاری بیشتر با مناطق آزاد در زمینه های زیست محیطی خبر داد و تصریح کرد: قصد داریم در دوره دولت دوازدهم برنامه تدوین شناسنامه های زیستی جزایر را به صورت کامل اجرا کنیم.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست درادامه با تاکید بر اینکه اسناد بالادستی دریایی در دولت یازدهم تهیه شده و دوره دولت دوازدهم وقت اجرای آنهاست؛ خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم با توجه به بحران ها و مشکلاتی که وجود داشت این بهانه را داشتیم که در حال تدوین راهکارها برای عبور از این بحران ها هستیم اما اکنون وقت عمل و اقدام است.
وی سه سند بالادستی توسعه دریا محور را سند توسعه دریایی، سند فن آوری دریایی و سند گردشگری دریایی اعلام کرد و در پایان گفت: ارگان های دریایی باید همت داشته باشند و نسبت به اجرای این اسناد اقدام کنند، در غیر اینصورت زحمات صرف شده برای تدوین این اسناد ارزشی نخواهد داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار