۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶

صیادان گیلانی خواستار تغییر زمان صید شدند/ وجود 60 نقطه پرورش ماهی در قفس در گیلان

مدیرعامل شرکت‌های تعاونی پره صیادی گیلان گفت: صیادان گیلانی از مسئولان می‌خواهند تا فصل صید از ابتدای مهرماه آغاز شود.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۷۶۲۹۰
صیادان گیلانی خواستار تغییر زمان صید شدند/ وجود 60 نقطه پرورش ماهی در قفس در گیلان
به گزارش خبرنگار مانا از گیلان، ابوالقاسم مقیمی شلمانی صبح امروز در جلسه اقتصادی مدیران گیلان با اشاره به آغاز فصل صید از بیستم مهرماه سال جاری از سوی  پره‌های صیادی اظهار کرد: زمان مذکور باید با تحقیق بیشتری در نظر گرفته شود.
وی از آماده‌سازی ادوات صید از سوی صیادان برای آغاز فصل صیادی جدید در سال جاری خبر داد و افزود: از مسؤولان تقاضا می شود فصل صید از ابتدای مهرماه آغاز شود.
مدیرعامل شرکت‌های تعاونی پره صیادی گیلان با بیان اینکه فصل صید باید در 15 فروردین‌ماه هر سال به اتمام برسد، تصریح کرد: فروردین‌ماه فصل تکثیر ماهیان است و صید موجب وارد شدن استرس به ماهی می‌شود.
مقیمی شلمانی، خواستار نظرخواهی از جامعه صیادی برای مشخص کردن فصل صید شد و بیان کرد: صیادان بهترین نیروها آشنا با صید و دریا هستند.
وی در ادامه به اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دریا اشاره کرد و گفت: جامعه صیادی گیلان برای اجرای طرح مذکور راهکار دارد و در این زمینه باید صیادان توانمند شوند.
مدیرعامل شرکت‌های تعاونی پره صیادی گیلان با اشاره به وجود 60 نقطه برای پرورش ماهی در قفس از سوی این تعاونی‌ها در استان، خاطرنشان کرد: در مدت 20 سال گذشته سند صیدگاه‌ها به صیادان واگذار نشده و این امر مشکلاتی را برای جامعه صیادی ایجاد کرده است.
مقیمی شلمانی برحرکت مرحله به مرحله براساس شرایط موجود به منظور تولید در راستای اشتغالزایی تأکید کرد و یادآور شد: هدف‌گذاری فعالیت‌های صیادی در سه محور برنامه‌ریزی شد،یکی از محورهای آن  پرورش ماهی در قفس در دریا است.
وی با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس در دریا از سوی صیادان در کشورهای دیگر اجرا و با موفقیت بوده است، اظهار کرد: صیادان با توجه به آشنایی با دریا و محیط صید بهتر می‌توانند ایده‌های خوب را محقق کرده و هزاران شغل ایجاد کنند.
این مسؤول، ساماندهی شرکت‌های پره صیادی در قالب شرکت سهامی را از جمله اهداف به منظور پرورش ماهی در قفس در دریا عنوان کرد و افزود: تمام تعاونی‌های صیادی را می‌توان در شرکت مذکور سهامدار کرد اما فعالیت‌ها باید به صیادان واگذار شود.
مدیرعامل شرکت‌های تعاونی پره صیادی گیلان با اشاره به اینکه ایجاد کلنی، راهکار عملی برای پرورش ماهی در قفس در دریا است، بیان کرد: ارائه الگوی موفق برای پرورش ماهی در قفس در دریا حائز اهمیت است تا صیاد باور داشته باشد می‌تواند آن را عملی کند.
مقیمی شلمانی، خواستار تشکیل کارگروهی به منظور رفع مشکلات جامعه صیادی گیلان شد و تصریح کرد: یکی از مشکلات صیادان ارائه طرح توجیهی برای صید پس از 40 سال فعالیت در این زمینه است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار