روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶

کشف کالای قاچاق، این بار در آبراه اروند

ماموران دریابانی خوزستان مستقر در پست و کنترل خسروآباد یک فروند شناور حامل کالای قاچاق را که تلاش داشت محموله خود را به دور از چشمان ماموران دریابانی در یکی از نقاط شرقی ساحلی آبراه اروندرود تخلیه کند، توقیف کردند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۶۲۶۲
کشف کالای قاچاق، این بار در آبراه اروند
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اعلام این خبر به خبرنگار مانا گفت: درجریان بازرسی از این شناور باری ، 300رول 75متری معادل 22هزار و 500متر رول پتو که بدون مجوز قانونی و گمرکی از یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری شده بود کشف و ضبط کردند.
سردار سرتیپ عبدالله نظرپور ارزش این محموله قاچاق را 11میلیارد و 250میلیون ریال بیان کرد و افزود: در این ارتباط دو متهم به کالای قاچاق نیز بازداشت و تحویل مراجع قضایی منطقه شدند.
وی گفت: شناور حامل قاچاق نیز به یکی از پایگاههای دریابانی منطقه هدایت شد.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان بر تداوم عملیات مبارزه با ورود کالای قاچاق از طریق آبهای شمال غرب خلیج فارس به کشور تاکید کرد و افزود: دریابانی خوزستان بر اساس وظیفه ذاتی خود تا ریشه کنی پدیده قاچاق که اشتغال و تولید ملی را هدف قرار داده ادامه می دهد.
سردار نظرپور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر مبارزه با پدیده قاچاق سازمان یافته در مرزهای آبی و زمینی کشور اظهار داشت: امسال مبارزه با این پدیده شوم به صورت ضربتی و جهادی و شبانه روزی تشدید شده است. امسال بیش از 680میلیارد رال کالای قاچاق حین ورود به کشور در آبهای ساحلی و شمال غرب خلیج فارس توقیف شده و کالاهای ضیط شده تحویل گمرک شده است.
بیشترهای کالاهای مکشوفه قاچاق در مناطق ساحلی و آبی خوزستان، وسایل خانگی، آشپزخانه، پارچه، پتو ، لوازم خودرو، شکر، برنج و مواد آرایشی و خوراکی بوده است.
برچسب ها: توقیف اروند
ارسال نظرات
آخرین اخبار