روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳

تداوم هوای داغ و نفسگیر در نوار ساحلی خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: تا سه روز آینده هوای داغ، نفسگیر توام با رطوبت شدید و گرد و غبار محلی در شهرهای ساحلی خوزستان تداوم خواهد داشت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۶۲۶۱
تداوم هوای داغ و نفسگیر در نوار ساحلی خوزستان
کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه های هواشناسی، با استقرار توده هوای گرم جنب حاره ای و کشیده شده رطوبت خلیج فارس به مناطق ساحلی خوزستان شاهد هوای گرم و شرجی در این مناطق خواهیم بود که همین پدیده سبب ایجاد اختلال در زندگی عادی ساکنان شهرهای جنوبی خوزستان خواهد شد.
وی گفت: با وجود هوای گرم و نفسگیر تابستانی در مناطق ساحلی، تردد شناورهای دریایی در آبهای شمال غرب خلیج فارس به صورت عادی ادامه دارد.
بهادری پیش بینی کرد تا سه روز آینده دمای هوای شهرهای آبادان ، خرمشهر و ماهشهر به 47 درجه بالای صفر برسد. شرکت توزیع برق خوزستان نیز از ساکنان مناطق ساحلی خوزستان خواست برای پیشگیری از قطع برق ، از وسایل پرمصرف برقی در ساعات پیک استفاده نکنند.
در تابستان امسال بسیاری از مناطق ساحلی خوزستان با قطع طولانی مدت آب و برق رو به رو بودند که این نارسایی ها مشکلات زیادی برای مردم بوجود آورد. درهمین حال مدیریت بحران استانداری خوزستان در اطلاعیه ای از دستگاههای دولتی و مراکز درمانی مستقر در مناطق ساحلی خواست تدابیر لازم را برای تداوم خدمت رسانی به مردم اتخاذ کنند.
بسیاری از مناطق ساحلی خوزستان در تابستان امسال بارها دمای بی سابقه 54درجه بالای صفر را نیز تجربه کردند.
مناطق ساحلی خوزستان جزو مناطق کم جمعیت، کم آب ، خشک و دارای اقلیم خشن هستند و در سال های اخیر نیز با پدیده خشکسالی و گرد و خاک مواجه بودند. فصل گرما در مناطق ساحلی از ابتدای اردیبهشت ماه شروع و تا اواخر آبان ماه با شدت و ضعف ادامه می یابد.
برچسب ها: گرما
ارسال نظرات
آخرین اخبار