هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
بیمکو گزارش داد:

عمر رشد کرایه تانکرها کوتاه است

بیمکو گفت، انتظار می رود عمر افزایش نرخ کرایه حمل برای تانکر حمل محصولات در پسایند طوفان سهمگین هاروی کوتاه باشد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۶۲۲۹
عمر رشد کرایه تانکرها کوتاه است
به گزارش گروه بین الملل مانا "پتر سند" تحلیل گر ارشد بیمکو با اشاره به اینکه صنعت تانکر از وضعیت نامشخص و در هاله ای از ابهام ناشی از طوفان هاروی سود می برد، اما با این وجود، افزایش نرخ کرایه حمل برای کوتاه مدت دوام خواهد آورد.
این گزارش ادامه داد: از 25 ماه آگوست سال جاری میلادی که طوفان هاروی سبب رانش زمین و بسته شدن پالایشگاهای نفت شد، تانکرهای حمل محصولات یک رشد 35 الی 40 درصدی نرخ کرایه حمل را تجربه کردند.
از سوی دیگر، پیش بینی می شود، پالایشگاههای نفت در تگزاس به دو الی چهار هفته زمان برای از سرگیری فعالیت خود نیاز داشته باشند، این وقفه زمانی فرصتی را در اختیار مالکان قرار می دهد تا از وضعیت نامعلوم بازار نفع برده و شناورهای آماده به بارگیری خود را برای فعالیت روانه بازار کنند.
سند در ادامه افزود: مالکان با شناورهای آماده به بارگیری خود در منطقه آتلانتیک نیز می توانند از این فرصت استفاده کنند.
کارگزاران نیز در گزارش هفتگی خود گفتند، علیرغم اینکه به موجب طوفان هاروی نرخ کرایه حمل تانکرها به طور چشم گیری رشد پیدا کرده است،اما از یکم ماه جاری زمانی که بنادر تا حدی فعالیت خود را از سر گفتند، نرخ کرایه حمل نیز روند ثابتی را در پیش گرفت، با این وجود این نیز خیلی راضی کننده بود.
بر اساس آخرین آمار و ارقام منتشر شده از سوی وزارت انرژی آمریکا در تاریخ دهم ماه جاری، پنج پالایشگاه در منطقه ساحلی خلیج آمریکا بسته بودند، از سوی دیگر شش پالایشگاه در حال از سرگیری فعالیت هستند که ممکن است چندین هفته به طول انجامد.
لازم به ذکر است: کمبود سوخت ناشی از این فاجعه طبیعی وزارت Homeland security آمریکا را به تعلیق قانون Jones ترغیب کرده است، بر این اساس، به شناورهای خارجی امکان آوردن سوخت در راستای کمک به کمبود سوخت داده خواهد شد. 
این گزارش در پایان نوشت: بنادر در هشت بخش بندری در دریای کارائیب ، کالیفرنیای شمالی و کالیفرنیای جنوبی یا بسته هستند یا اینکه تحت شرایطی محدودی فعالیت می کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار