۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸

روسیه 15 فروند شناور یخ شکن به کره سفارش داد

یک شرکت کره ای قرارداد ساخت 15 فروند شناور یخ شکن با سوخت LNG برای روسیه را امضا کرد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۶۱۷۳
روسیه 15 فروند شناور یخ شکن به کره سفارش داد
به گزارش گروه بین الملل مانا رئیس جمهور کره جنوبی از ساخت 15 فروند شناور یخ شکن با سوخت LNG برای روسیه از سوی یکی از کشتی سازی های این کشورخبر داد. 
مون جائه ای هم چنین یادآور شد: کره جنوبی جایگاه نخست در صنعت کشتی سازی را به خود اختصاص داده است، شرکت های کشتی سازی کره جنوبی سهم ساخت 64 درصد از حجم کلی تانکرها با ظرفیت بالا را بر عهده دارند، از این رو، گزاف گویی نیست که بگوییم صنعت کشتی سازی کره از برترین تکنولوژی دنیا برخوردار است.
این گزارش ادامه داد: اخباری مربوط به نام کشتی سازی که قرار است ساخت 15 فروند شناور یخ شکن با سوخت LNG را برای روسیه بسازد، هنوز منتشر نشده است.
در ماه گذشته شرکت کشتیرانی Sovcomflot روسیه نیز اعلام کرد، سفارش ساخت تانکرهایArctic shuttle با ظرفیت 42 هزار DWT را به کشتی سازی صنایع سنگین سامسونگ داده است، شناور مذکور قرار است در سال 2019 تحویل داده شوند.
لازم به ذکر است: کره سفارش ساخت تانکر بزرگ با سوخت LNG را برای روسیه نیز دریافت کرد. این اتفاق تاریخی سبب زیست محیطی شدن دریانوردی بین المللی خواهد شد.
تانکر یخ شکن با سوخت LNG و تانکر با سوخت LNG در راستای ارتقا گسترش واردات گاز روسیه به کشورهای دیگر فعالیت خواهند کرد.
سفارش شناورهای یخ شکن با سوخت LNG به فاصله کمی از تکمیل نخستین شناور یخ شکن با سوخت LNG موسوم به Christophe de Margerie داده شد. Christophe de Margerie گاز مایع طبیعی LNG را از طریق مسیر دریای شمالی از نروژ به کره جنوبی حمل کرد. ناگفته نماند، به دلیل استفاده از مسیر دریای شمالی، فاصله، زمان به علاوه هزینه های حمل و نقل به یک سوم در مقایسه با مسیر دریای جنوبی از طریق کانال سوئز و اقیانوس هند، کاهش یافتند.
افزون بر این، در یک همکاری دو جانبه، چندین قرارداد نیز بین کشتی سازی های کره و مجتمع کشتی سازی Zvezda shipyard روسیه به انتقاد رسیده است.
رئیس جمهور کره تاکید کرد، کره و روسیه یک مدل جدید از همکاری را به رخ جهانیان کشاندند.
 این گزارش در پایان نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مراسم آغار به کار ساخت چهار فروند شناور ice class supply در کشتی سازی Zvezda نیز شرکت کرد.
برچسب ها: کره روسیه
ارسال نظرات
آخرین اخبار