۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
معاون دریایی اداره بنادر استان خوزستان گفت:

آلودگی نفتی بندر ماهشهر تحت کنترل است

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: آلودگی نفتی در سواحل ماهشهر در حال حاضر تحت کنترل است و در حال انجام بررسی های لازم برای تعیین منشا دقیق آلودگی هستیم.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۶۰۷۴
آلودگی نفتی بندر ماهشهر تحت کنترل استابوطالب گرایلو در گفتگو با خبرنگار مانا ضمن اعلام این خبر که تیم تخصصی اداره بنادر و دریانوردی استان خوزستان در محل نشت آلودگی در اسکله صادراتی بندر ماهشهر مستقر است، اظهار داشت: از نخستین ساعات روز شنبه هفته جاری که خبر نشت آلودگی نفتی به این اداره رسید نسبت به اعزام تیم تخصصی اقدام کردیم تا بتوانیم ضمن شناسایی مشکل، برآوردهای لازم را نسبت به آن داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: اقدامات لازم برای جلوگیری از توسعه آلودگی به سمت ساحل انجام شده و در حال حاضر معضل زیست محیطی پیش آمده تحت کنترل است و در حال انجام بررسی های لازم برای تعیین منشا دقیق آلودگی هستیم.
به گفته گرایلو نخستین پرسشی که در آغاز تیم عملیاتی با آن روبرو بوده است درباره منشاء آلودگی بوده است.
وی افزود: طبق آخرین برآوردها منشا آلودگی یکی از شناورهایی است که با پرچم خارجی در بندر صادراتی ماهشهر پهلو گرفته که تیم عملیاتی اداره بنادر خوزستان در حال تهیه اسناد و شواهد لازم برای اخذ اطمینان از این مسئله است.
این مقام مسئول در ارتباط با ماهیت آلودگی خاطر نشان کرد: احتمال اولیه این است که مواد نفتی به داخل مخزن آب توازن شناور نشت پیدا کرده و از آن طریق به دریا وارد شده است.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال تخلف از سوی شناور ذکر شده در این زمینه وجود دارد یا خیر، گفت: تخلیه مخزن آب توازن به خودی خود تخلف نیست اما تا زمانیکه نتیجه بررسی ها کاملا مشخص نشود، نمی شود درباره احتمال تخلف نظر داد.
گرایلو در ادامه با اعلام اینکه طبق برآورد اولیه حدود 20 کیلومتر مربع از آب های ساحلی ماهشهر به مواد نفتی آلوده شده است، اظهار داشت: در حال حاضر در همکاری با اداره محیط زیست ماهشهر و اداره شیلات این شهرستان ضمن ادامه مطالعات و بررسی های لازم، با استفاده از بوم های جاذب موفق شدیم که تمام سطح آب را از آلودگی پاکسازی کنیم.
وی همچنین افزود: امروز(یکشنبه) نیز پاکسازی سطح ساحل را آغاز کرده ایم که در تلاش هستیم با توجه به جذر و مدی بودن منطقه در همین روز این مهم را به نتیجه برسانیم.
گرایلو در آخر ضمن اشاره به این موضوع که امکانات لازم برای مهار معضل زیست محیطی به وجود آمده در اختیار اداره بنادر و دریانوردی استان خوزستان است، گفت: تلاش ما این است که طی بررسی های لازم لایه های بیشتری را که امکان آلودگی دارند، شناسایی کرده و نسبت به پاکسازی آن اقدام کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار