روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

محموله بزرگ کالای قاچاق در آبهای خوزستان توقیف شد

ماموران پایگاه دریابانی ماهشهر در یک عملیات موفقیت آمیز، تلاش قاچاقچیان را در عبور محموله بزرگ قاچاق از آبهای شمال غرب خلیج فارس و ورود آن به داخل کشور ناکام گذاشتند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۶۰۴۸
محموله بزرگ کالای قاچاق در آبهای خوزستان توقیف شد
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اعلام این خبر به خبرنگار مانا گفت: در راستای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به چرخه اقتصاد داخلی کشور و مبارزه با قاچاقچیان کالا ، دریابانان پایگاه ماهشهر موفق شدند با اتخاذ تدابیر اطلاعاتی و انجام عملیاتی دقیق و برنامه ریزی شده یک فروند شناور حامل کالای قاچاق را در آبهای منطقه متوقف کنند.
سردار سرتیپ عبدالله نظرپور افزود: در جریان توقف و بازرسی از این شناور تجاری در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران 500 دستگاه لباسشویی، 50 دستگاه دستگاه کولر گازی و 70 دستگاه تلویزیون که قرار بود در مناطق ساحلی خوزستان ترخیص و در بازار داخلی کشور عرضه شود را توقیف کردند.
وی با بیان اینکه این محموله از طریق یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس بدون مجوز قانونی و مدارک گمرکی بارگیری شده بود، افزود: در این ارتباط 6 متهم به قاچاق کالا نیز بازداشت و تحویل مراجع قضایی منطقه شدند.
وی ارزش این محموله قاچاق کالای خانگی را 11 میلیارد و 600 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این شناور حامل کالای قاچاق به یکی از پایگاههای دریابانی در منطقه هدایت شد و محموله آن نیز پس از تنظیم صورتجلسه تحویل نماینده گمرک شد.
سردار نظرپور بر مبارزه قاطع و بدون ملاحظه با پدیده شوم قاچاق کالا تاکید کرد و افزود: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تقویت اقتصاد ملی و صیانت از اشتغال ، همه تلاش این فرماندهی بر ریشه کنی پدیده قاچاق سازمان یافته متمرکز شده است.
در سال جاری حدود 650میلیارد ریال کالای قاچاق گه قرار بود از طریق سواحل خوزستان و آبهای شمال غرب خلیج فارس وارد کشور شود توقیف شده است.
امسال روند مبارزه با ورود کالای قاچاق که عموما" کالای خانگی و آشپرخانه هستند در آبهای ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس تشدید شده است.
استان خوزستان حدود 500کیلومتر ساحل دارد.
برچسب ها: توقیف خوزستان
ارسال نظرات
آخرین اخبار