روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴

سوت دیجیتالی شدن بانکرینگ در هنگ کنگ به صدا درآمد

در شرایطی که دوره طولانی نوسانات در صنعت کشتیرانی، مالکان کشتی را به سمت اتخاذ روش هایی برای بقای خود سوق داده است، صنعت دیجیتالی به عنوان حوزه ای پدیدار شده است که به صورت بالقوه می تواند به بهینه سازی عملیات و کاهش مخارج کمک کند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۵۹۸۱
سوت دیجیتالی شدن بانکرینگ در هنگ کنگ به صدا درآمد
به گزارش گروه بین المل مانا در شرایطی که دوره طولانی نوسانات در صنعت کشتیرانی، مالکان کشتی را به سوی اتخاذ روش هایی برای بقای خود سوق داده است، شاهد ظهور صنعت دیجیتالی به عنوان حوزه ای هستیم که به صورت بالقوه می تواند به بهینه سازی عملیات و کاهش مخارج و هزینه ها کمک کند، در این میان ردپای شرکت نفت Brightoil هنک کنگ نیز دیده می شود.
این گزارش ادامه داد: در شرایطی که صدای گام غول های کشتیرانی دنیا - مرسک دانمارک، CMA CGM فرانسه- و شرکت نفت، فلزات و معدن BHP Billiton استرالیا برای ورود به فضای دیجیتالی و تلاش در جهت کارآمدتر کردن رویه های تجاری که به طبع کاهش هزینه ها را به همراه دارد، به گوش همگان رسیده است، شرکت نفت Brightoil هنک کنگ پاورچین پاورچین وارد این عرصه شدیدا رقابتی شده است.
این گزارش ادامه داد: Brightoil -شرکت هلدینگ سرمایه گذاری هنگ کنگ در زمینه تهیه محصولات نفتی و خدمات بانکرینگ دریایی- در تلاش برای توسعه چندین پلتفرم آن لاین است، هدف این پلتفرم ها تمرکز و خطاب قراردادن ناکارآمدی هایی در صنعت کشتیرانی است که کاملا سنتی و در برابر تغییر سرسخت و مقاوم هستند.
"استفان اوی جون" افسر ارشد عملیاتی سوخت رسانی و تجارت بین المللی Brightoil گفت: طی 15 سال گذشته، تجارت الکترونیکی بیشتر بر روی بخش تجارت به مشتریان B2C متمرکز شده است. در حال حاضر نه تنها در چین بلکه در سراسر جهان شاهد انجام تجارت آن لاین زیادی هستیم، و بسیاری از محصولات را می توان به آسانی خریداری کرد.
" اوی جون" در ادامه گفت: در این زمان قصد توسعه یک پلتفرم که نیازهای کل صنعت دریایی را برآورد می کند، داریم، افزون بر این، ساخت یک اکوسیستم دریایی نه تنها برای ارائه خدمات بانکرینگ بلکه برای چارترینگ آن لاین، تدارکات، خدمه، بیمه و خدمات دیگر تجاری را نیز در دستور کار قرار داده ایم. در حدود 150 کارمند در حال همکاری با پروژه توسعه اکوسیستم آن لاین هستند.
وی همچنین گفت: یکی از پلتفرم های آن لاین موسوم به Online Brightoil Bunker که برای چندین بار تحت بازبینی و بررسی مجدد قرار گرفته است، انتظار می رود در 15 ماه سپتامبر سال جاری میلادی راه اندازی شود. این پلتفرم نه تنها امکان خریداری و مدیریت آن لاین سوخت بانکرینگ را برای کابران فراهم می کند، بلکه کاربران امکان تجارت محصولات خود بر اساس یک قیمت فیکس شده Forward Fixed Price نه ماهه (قیمت تثیبت شده ای که برای نه ماه  آینده اعتبار دارد) را خواهند داشت، به این ترتیب، مالکان می توانند از مصرف سوخت بانکر کشتی های حفاظت کنند.
گزینه FFP می تواند عامل تغییر چشم گیری درصنعت بانکرینگ باشد، چرا که در صنعت مذکور مالکان کشتی به شکل سنتی می توانند پیشنهاد قیمت کارگوها را تنها برای بازه زمانی کمتر از یک هفته ارائه  دهند. اما با استفاده از این پلتفرم این محدودیت زمانی برداشته خواهد شد.
لازم به ذکر است: مالکان کشتی مقید به خرید سوخت بانکر کشتی ها تنها از بنادری که Brightoil خدمات خود را ارائه می دهد، نخواهند بود.
Qi Jun در ادامه خاطر نشان ساخت: بازار تجارت بانکرینگ به طور سنتی (غرب وحشی) خوانده می شود، جایی که مذاکرات کاملا ملال آور، وقتگیر و در هاله از ابهام انجام می شود. در یک معامله معمولی بانکرینگ، خریدار/ مالک کشتی باید درخواست خود را برای چندین عرضه کننده اصلی مطرح کند و سپس بر سر قیمت به مذاکره بنشینند، به ناچار زمان و پول صرف چنین رویه هایی خواهد شد که می توان به عقیده من صرف نکرد.
 تکنولوژی به توسعه دهندگان اجازه می دهد با استفاده از ابراز خود به مالکان کشتی یا عرضه کنندگان در جهت تغییر رویه های خود به سمت شفافیت بیشتر کمک کنند و این فرصت خوبی برای B2C است.
در رابطه با این مسئله که عرضه کنندگان اصلی به دلیل ترس و نگرانی از ارائه قیمت پیشنهادی بالاتر از سوی رقبا، نمی خواهد قیمت های خود در کل بازار منتشر شود، اوی جون گفت: مذاکرات می تواند به صورت خصوصی و آن لاین انجام گیرد.
در ادامه این گزارش آمده است: Brightoil می تواند این پلتفرم بانکرینگ را فراهم کند، چرا که ترمینال های ذخیره نفتی خود را دارد و از این رو کارگوهای فیزیکی از تجارت آن لاین که در طول شبانه روز می تواند انجام شود، حمایت می کند.
ترمینال Brightoil در Shenzhen با ظرفیت 400 هزار cu m توانایی پذیرش تانکرهای افراماکس را دارد، از سوی دیگر، ترمینال Zhoushan از ظرفیت ذخیره سازی سه میلیون cu m و هم چنین 13 لنگرگاه برخوردار است، و می تواند کشتی های غول پیکر را پذیرش کند.
وی در ادامه تاکید کرد: پلتفرم آن لاین Brightoil فقط در فضای بانکرینگ متوقف نخواهد شد، بلکه خدمات چارترینگ برای تانکرها، فله برها و کشتی های کانتینری را نیز ارائه خواهد داد. در آینده، چارترینگ کشتی های کروز و قایق های تفریحی، هم چنین گزینه برای مسیریابی شناورها و مدیریت و طرح ریزی سفرها با اطلاعات مرتبط را به لیست خدمات آن لاین اضافه خواهیم کرد، اقدامی که بدون شک به مزاج کارگزاران کسانی که 2.5 درصد حق العمل  دلالی را برای ارائه خدمات مذکور مطالبه می کنند، خوش نخواهد آمد اما ارائه این خدمات از سوی ما فارغ از حق دلالی است.
افسر ارشد عملیاتی سوخت رسانی و تجارت بین المللی Brightoil در پایان پیش بینی کرد، پلتفرم آن لاین دریایی Brightoil تا پایان سال جاری میلادی راه اندازی و عملیاتی خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار