۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
با حضور معاون اول رئیس جمهور

شریعتمداری کلید وزارت صنعت را تحویل گرفت

صبح امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور از زحمات و خدمات مهندس نعمت زاده در وزارت صنعت،معدن و تجارت تقدیر و دکتر محمد شریعتمداری به طور رسمی به عنوان وزیر صنعت معدن و تجارت آغاز به کار کرد.
نویسنده: امیر فلاح
کد خبر: ۷۵۹۶۷
شریعتمداری کلید وزارت صنعت را تحویل گرفت به گزارش خبرنگار مانا، در آئین تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید صنعت، معدن و تجارت مهندس نعمت زاده با تقدیر از حمایت های بخش صنعت کشور گفت: امروز با توجه به شرایطی که در سال 92 وزارت را تحویل گرفتم به فضل الهی و با رویکرد دولت یازدهم ، شرایط صنعتی و تولیدی کشور به نقطه مطلوبی رسیده است.
وزیر سابق صنعت معدن و تجارت بخش خصوصی را یکی از مهم ترین قسمت های اقتصاد دانست و افزود : امروز با توجه به وضعیت بروکراسی در کشور نیازمند آن هستیم تا برخی قوانین دست و پا گیر را برچیده تا بتوان از این رهگذر در جهت تولید و توسعه هرچه بیشتر صنعت کشور قدم برداریم.
در ادامه اسحاق جهانگیری با تقدیر از زحمات بی شائبه محمد رضا نعمت زاده گفت : مهندس نعمت زاده یکی از ذخایر نظام محسوب می شود و در طول سالهای بعد از انقلاب زحمات زیادی برای اقتصاد و صنعت کشور کشیده اند که نیازمند تقدیر است و ایشان تنها از وزارت خداحافظی خواهند کرد و قطعا در دولت دوازدهم همراه مجموعه دولت خواهد بود.
دکتر جهانگیری در ادامه با اشاره به برخی شبه افکنی ها در ارتباط با تداوم رکود در اقتصاد و بخش صنعت اظهار داشت : بر اساس آنچه علم اقتصاد و شاخص های جهانی تعریف می  کنند اگر اقتصاد کشوری در دو سه ماه بتواند رشد داشته باشد می گویند از رکود خارج شده و خروج از رکود به معنای آن نیست که کارخانه یا قسمتی دچار مشکل نباشد کما اینکه مشاهده می شود، در کشور های غربی نیز با اینکه رشد قابل قبولی دارند اما کارخانه ورشکسته هم هم زمان دارا هستند.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: تکرار مکرر این گزاره که اقتصاد از رکود خارج نشده خود می تواند ایجاد تاثیر روانی بگذارد و اگر بخواهیم با هر شاخص سنجیده و بر اساس انصاف سخن گوئیم وضع امروز به مراتب بهتر از شرایطی است که دولت یازدهم را تحویل گرفته ایم.
وی در پایان سخنان خود با اشاره به ضرورت افزایش توان بخش خصوصی گفت : بخش خصوصی هیچ سقفی برای پرواز ندارد و باید فضا را به گونه ای فراهم کنیم که امنیت برای این بخش مهم اقتصاد کشور محیا شود.
در ادامه این مراسم محمد شریعتمداری وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به زحمات بی شائبه و شبانه روزی مهندس نعمت زاده ضمن تقدیر از وی ادامه داد: به نظر اینجانب مراسم امروز باید در جهت تکریم زحمات مدیریتی جناب نعمت زاده که حکم پیر صنعت کشور را دارد برگزار شود.
وی ادامه داد : همه باید بپذیرند زمانی که دولت یازدهم بر روی کار آمد با شاخص رشد منفی 10 درصد در وزارت صنایع کسی ریسک قبول مسئولیت نمی کرد اما جناب نعمت زاده با تاسی از تجربه و دانش خود توانست این بیمار رو به احتضار را نه تنها احیا کند بلکه رو به تعالی نیز سوق دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار