۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
ناظر گمرکات استان گیلان به مانا گفت:

تمام خدمات گمرک الکترونیکی شده است

ناظر گمرکات استان گیلان گفت: کلیه خدمات و رویه های واردات، صادرات و ترانزیت در گمرک بصورت الکترونیکی درآمده و ارباب رجوع با یکبار مراجعه می توانند تشریفات گمرکی را انجام دهند.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۵۹۳۹
تمام خدمات گمرک الکترونیکی شده استمحمد شهبازی که به مناسبت هفته دولت با خبرنگا مانا سخن می گفت، با اعلام اینکه درخواست های مراجعه کنندگان در گمرک با ایجاد امکان ثبت و بارگزاری در پرتال گمرک جمهوری اسلامی ایران الکترونیکی شده است؛ اظهار داشت: کلیه خدمات و رویه های واردات، صادرات و ترانزیت الکترونیکی شده و ارباب رجوع با یکبار مراجعه می تواند تشریفات گمرکی را انجام دهند.
وی همچنین در شرح اقدامات تازه صورت گرفته در گمرک کشور و به تبع آن گمرک استان گیلان گفت: در دولت یازدهم مرکز ارتباط تلفنی با مشتریان گمرک راه اندازی شده همچنین سامانه ارزش، برای مشاهده لحظه به لحظه ارزش کالاهای وارداتی و تغییرات آن در جهت امنیت تجارت و شفافیت در انجام امور، عملیاتی شده است.
استعلام پروانه گمرکی برای اطمینان خریداران کالا از ورود کالا به مبادی رسمی کشور از دیگر امکاناتی است که به گفته شهبازی در گمرک در دسترس است.
این مقام مسئول در گمرکات استان گیلان راه اندازی سامانه پاسخگویی به شکایات را از دیگر اقداماتی ذکر کرد که در گمرک جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.
وی در این باره گفت: این سامانه در جهت روند انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا بصورت الکترونیکی در اختیار ارباب رجوع قرار دارد.
ایجاد ارتباط سیستمی با نیروی انتظامی و راه اندازی سامانه نظارت و کنترل محموله های جاده ای برای مبارزه هر چه بیشتر با قاچاق کالا از دیگر اقداماتی است که به گفته این مقام مسئول طی مدت اخیر پیگیری شده و به اجرا درآمده است.
شهبازی درخصوص برنامه های در دست اقدام سازمان متبوعش خاطر نشان کرد: از جمله برنامه هایی که در تلاش هستیم در سال جاری نسبت به تکمیل و اجرای آنها در استان گیلان اقدام کنیم از جمله می توان به؛ توسعه و تکمیل سامانه جامع امور گمرکی، توسعه و تکمیل مدل مجازی پنجره واحد فرامرزی اشاره کرد؛ همچنین توسعه مدیریت ریسک هوشمند محور، تکمیل زیر ساخت و سیستم های امنیت اطلاعات و تکمیل پلاک خوان و راه بند هوشمند به دلیل بزرگ بودن پروژه ها از برنامه های در دست اقدام است.
ناظر گمرکات استان گیلان با اشاره به تلاش گمرگ برای اجرای هرچه دقیق تر راهبرد اقتصاد مقاومتی و همچنین تحقق وعده های دولت دوازدهم؛ تصریح کرد: تلاش ما در مجموعه گمرک این است که عملیاتی سازی برنامه هایی مانند: ارزیابی غیابی در سامانه، بیمه و ضمانت نامه تجمیعی، کارشناسی متمرکز در سایر رویه ها و بازبینی آنها و ایجاد سامانه احراز و پیش اظهاری و همچنین تبادل اطلاعات بیجک با سازمان بنادر و دریانوردی در جهت تسهیل تردد کالا و در راستای راهبردهای کلان کشور در بخش گمرک را به ثمر برسانیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار