روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
در هفته دولت انجام می شود:

افتتاح 183 میلیارد تومان پروژه در بنادر هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از هفته دولت سال پیش تا هفته دولت در سال جاری توانستیم پروژه هایی به ارزش 183 میلیارد تومان را به مرحله افتتاح و بهره برداری برسانیم.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۵۸۹۰
افتتاح 183 میلیارد تومان پروژه در بنادر هرمزگاناله مرا عفیفی پور که به مناسبت هفته دولت با خبرنگار مانا سخن می گفت در تشریح پروژه های آماده افتتاح در بنادر استان هرمزگان اظهار داشت: این پروژه ها در دو حوزه سرمایه گذاری و توسعه فعالیت های بندری است که یا از سوی بخش خصوصی سرمایه گذری آن انجام شده و یا از محل اعتبارات سازمانی بوده است.
وی افزود: از هفته دولت سال پیش تا هفته دولت در سال جاری توانستیم پروژه های به ارزش 183 میلیارد تومان را به مرحله افتتاح و بهره برداری برسانیم.
عفیفی پور پروژه هایی که با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده اند را در حوزه های لجستیکی، کانتینر، ایجاد مخازن نفتی برای صادرات در حوزه بانکرینگ اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: سازمان بنادر نیز از محل اعتبارات سازمانی با تخصیص شناور امداد و نجات در بندر جاسک بحث ایمن سازی بیشتر بنادر را استحکام بخشید.
ایجاد مرکز MRCC در بندر شهید حقانی، لایروبی بندر جاسک، تخصیص شناور همیار در بندر لنگه و ایجاد امکانات و رمپ و اسکله های فلزی برای توسعه صادرات محصولات استانی از جمله پروژه هایی است که به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در مدت یک سال گذشته در بنادر این استان به مرحله بهره برداری رسیده اند.
عفیفی پور ضمن اعلام این مطلب که در زمینه اجرای پروژه ها با مشکل خاصی روبرو نبوده ایم، اظهار داشت: تنها در بخش بانکرینگ با توجه به اینکه در مدل واگذاری سوخت و نحوه تخصیص آن تغییراتی خارج از حیطه اختیارات سازمان بنادر صورت گرفت و چالش هایی داشتیم که آن هم طی دو ماه اخیر مرتفع شده و به زودی شاهد بازگشت این حوزه به مسیر خود خواهیم بود.
این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی اشاره ای نیز به مزایده ترمینال دو بندر شهید رجایی داشت و در این باره گفت: با خرید و نصب تجهیزات مدرن و بِه روز، ساخت سازندگان داخلی و خارجی که از سوی سازمان بنادر صورت گرفته است به زودی تحولی بزرگ را در بندر شهید رجایی شاهد خواهیم بود.
وی افزود: تصمیم مهم دیگری که در رابطه با فاز دو بندر شهید رجایی اتخاذ شده تلاش برای بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی است که آن هم در مرحله نهایی است.
عفیفی پور با اعلام این مطلب که قرارداد ترمینال اپراتوری بندر شهید رجایی به شریک خارجی اعلام شده؛ خاطر نشان کرد: هم اکنون تیم طرف خارجی در بندر مستقر شده اند و در حال جمع بندی برای تعین مدل مالی هستند تا پس از آن با اعلام قیمت از سوی آنها پاکات مزایده گشایش شده و برنده این مزایده مشخص شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تاریخ مشخصی را برای اعلام برنده مزایده ترمینال اپراتوری مشخص نکرد اما ابراز امیدواری کرد که این مهم به زودی انجام شود.
وی در پایان سخنانش به شرح مهمترین برنامه های آتی اداره متبوع خود پرداخت و گفت: توسعه فعالیت های ریلی در بندر شهید رجایی به گونه ای که بتوانیم همه نوع کالا از جمله کالاهای؛ نفتی، مواد معدنی، کانتینری و... را جابجا کنیم از اولویت های توسعه بندر شهید رجایی است.
توسعه اسکله های نفتی برای صادرات محصولات پالایشگاهی کشور از جمله برنامه هایی مهمی است که به گفته عفیفی پور ساخت آنها در بندر شهید رجایی آغاز شده است.
به گفته این مقام مسئول ساخت اسکله فاز سه بندر شهید رجایی برنامه مهم دیگر در بندر شهید رجایی است.
وی در این باره گفت: امیدوار هستیم تا دو ماه آینده احداث این فاز نیز آغاز شود تا در نهایت ظرفیت بندر به رقم هشت میلیون تن افزایش بیابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار