روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

کشتیرانی مرسک هم سود کرد هم ضرر!

گروه کشتیرانی مرسک دانمارک ضرر مالی 246 میلیون و سود 339 میلیون دلار را در سه ماه دوم سال جاری میلادی گزارش داد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۵۶۵۴
کشتیرانی مرسک هم سود کرد هم ضرر!
به گزارش گروه بین الملل مانا نتایج بررسی سه ماه دوم سال جاری میلادی نشان می می دهد،علیرغم جابه جایی کانتینری قوی، گروه کشتیرانی مرسک به دلیل مالیات وضع شده بر تانکرها و عملکرد ضعیف در برخی از ترمینال های APM خود، ضرر مالی 264 میلیون دلار را در مدت زمان ذکر شده به بار آورد.
این گزارش ادامه داد: درآمد گروه مرسک با رسیدن به نه میلیارد و 600 میلیون دلار، افزایش 743 میلیون دلاری را به نمایش گذاشت، این افزایش درآمد ناشی از افزایش یک میلیارد دلاری یا رشد 21 درصدی در خط کشتیرانی مرسک و افزایش 90 میلیون دلاری در شرکت نفت مرسک است، با این وجود، رشد مذکور تاحدی با کاهش 217 میلیون دلاری شرکت حفاری مرسک و 75 میلیون دلاری در ترمینال های APM، خنثی شد.
از سوی دیگر، خط کشتیرانی مرسک- بزرگترین کشتیرانی کانتینری دنیا- سود 339 میلیون دلار را به همراه نرخ بازگشت سرمایه مثبت 6.7 درصدی در سه ماه دوم سال جاری میلادی به ثبت رساند.
افزون بر این، در سه ماه دوم سال جاری میلادی، رشد تقاضای چهاردرصدی گروه کشتیرانی مرسک از رشد عرضه 1.4، پیشی گرفت.
یکی از مقامات کشتیرانی مرسک با اشاره به رشد 22 درصدی نرخ کرایه حمل کانتینری در سه ماه دوم سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و رشد 7.6 درصدی در مقایسه با سه ماه نخست سال جاری میلادی، گفت: در سه ماه دوم سال جاری میلادی، نرخ کرایه حمل در مسیرهای تجاری شرق-غرب و شمال –جنوب به ترتیب رشد 36 و 17 درصدی را تجربه کرد.
حجم جابه جایی کانتینری نیز در سه ماه دوم سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش 1.7 درصدی را نشان داد.
در ادامه این گزارش آمده است: کشتیرانی مرسک مسول افزایش هزینه های عملیاتی نیز است، به گونه ای که هزینه عملیاتی شرکت با رسیدن به هفت میلیارد و 500 میلیون دلار، رشد 456 میلیون دلاری را به همراه داشت.
ناگفته نماند، ادغام خطوط کشتیرانی کانتینری از طریق کسب مالکیت و تشکیل ائتلاف ها، سبب فشار رقابتی بر روی اپراتورهای ترمینال APM شده است.
 این گزارش در پایان نوشت: ناوگان خط کشتیرانی مرسک از 282 فروند شناور ملکی با مجموع ظرفیت یک میلیون و 940 هزار TEU و 364 فروند شناور اجاره ای با مجموع ظرفیت یک میلیون و 460 هزار TEU تشکیل شده است، علاوه بر این، 25 فروند شناور با مجموع ظرفیت 347 هزار TEU  از سوی این کشتیرانی سفارش داده شده که در سال های 2017 و 2018 تحویل داده خواهند شد. شناورهای جدید شامل، نه فروند شناور 20 هزار و 600 TEU نسل دوم Triple-E، نه فروند شناور 15 هزار و 200 TEU و هفت فروند شناور با ظرفیت سه هزار و 600 از نوع ice-class هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار