روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

پایش میکروبی شناگاه های استان بوشهر انجام شد

مدیر کل اداره محیط زیست استان بوشهر از پایش آلودگی میکروبی شناگاه های شهرستان های دیلم، گناوه، بوشهر و تنگستان در این استان خبر داد و گفت: تاکنون در مجموع 13 شناگاه این شهرستان ها مورد پایش قرار گرفته است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۵۵۹۵
پایش میکروبی شناگاه های استان بوشهر انجام شد
حسین دل شب در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص سیاست سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر پایش میکروبی شناگاه های کشور گفت: استفاده از شناگاه های طبیعی و آب های ساحلی دریایی در صورت آلوده بودن می تواند میکروارگانیسم های بیماری زا را به انسان انتقال دهد.
وی اظهار داشت: این مسئله همواره نگرانی هایی را در خصوص استفاده افراد از آب های ساحلی به منظور شنا و دیگر موارد تفریحی را به دنبال داشته است.
مدیر کل اداره محیط زیست استان بوشهر بر ضرورت پایش میکروبی شناگاه های ساحلی این استان و نیز تداوم پایش ها تاکید کرد.
این مقام مسئول در استان بوشهر گفت: نتایج پایش های میکروبی، مسئولین را نسبت به ضرورت اعمال اقدامات فوری برای تامین سلامت همگانی و کاهش مخاطرات آگاه می کند.
وی خاطرنشان ساخت: همچنین این امر مشخص می کند که چه معیارهای کنترلی را در آینده باید مد نظر قرار گرفته شود تا از بروز مخاطرات ناشی از آلودگی میکروبی کاسته شود.                                                                                               
مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان بوشهر در خصوص وضعیت فعلی شناگاه های استان بوشهر گفت: بسیاری از مناطق شناگاهی استان بوشهر در مجاورت و یا در نزدیکی کانال های تخلیه آب های سطحی به دریا قرار گرفته اند.                                                          
دل شب یادآور شد: در نتیجه به دلیل رها سازی فاضلاب های خانگی به آنها، از این کانال ها فاضلاب خام و تصفیه نشده به دریا سرریز می شود.
این مقام مسئول در استان بوشهر اضافه کرد: همچنین در برخی مناطق نیز پساب های صنعتی آلوده به انواع مواد شیمیایی خطرناک و سمی به دریا تخلیه می شود.
وی با بیان اینکه موارد مذکور از جمله علل اصلی محسوب می شوند که باعث آلودگی ساحل و شناگاه های استان بوشهر شده است، گفت: این در حالی است که مردم منطقه بدون توجه به معضل وجود آلودگی میکروبی از این مکان ها به عنوان شناگاه استفاده می کنند.                                                 
دل شب در ادامه گفته های خود در خصوص پایش های انجام شده در شناگاه های استان بوشهر تاکید کرد: در مرحله نخست شناگاه های شهرستان های دیلم، گناوه، بوشهر و تنگستان مورد پایش میکروبی و فیزیک وشیمیایی قرارگرفت.                                                                                     
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: این شناگاه ها به صورت سنتی و یا توسط شهرداری و یا ارگان های مرتبط به عنوان شناگاه در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: البته بعضی از مناطق ساحلی آلوده نیز علی رغم عدم معرفی آن مکان به عنوان شناگاه، مردم از آن جهت شنا استفاده می کنند.
این مقام مسئول در استان بوشهر با اشاره به رویکرد سازمان حفاظت محیط زست مبنی بر پایش آلودگی میکروبی سواحل جنوبی و شمال کشور، ادامه داد: تاکنون در دیلم یک شنا گاه، در گناوه سه شناگاه در بوشهر هفت شناگاه و در تنگستان دو شناگاه مورد نمونه برداری و پایش قرار گرفته اند.               
وی اذعان داشت: این شناگاه ها به دلیل استفاده مردم در فصول گرم سال به صورت ماهیانه و در فصول سرد به صورت فصلی مورد پایش و نمونه برداری قرار می گیرند.
دلشب افزود: با توجه به دستورالعمل سازمان در هر ایستگاه از دو عمق نیم و یک و نیم متری نمونه برداری و پایش و سنجش پارامترهای میکروبی و فیزیکی انجام شده است.
مدیر کل حفاظت محیط زست استان بوشهر عنوان کرد: نتایج حاصل از آزمایش های انجام شده از نمونه ها با توجه به موقعیت و شرایط خاص هر ایستگاه متفاوت بوده است.
برچسب ها: پایش بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار