روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

گرما سواحل خوزستان را به حالت نیمه تعطیل در آورد

شهرهای ساحلی خوزستان در چند روز اخیر به علت گرمای فزاینده و طاقت فرسا به حالت نیمه تعطیل درآمدند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۵۴۸۳
گرما سواحل خوزستان را به حالت نیمه تعطیل در آورد
به گزارش مانا ، مدیریت بحران استانداری خوزستان اعلام کرد: به علت گرمای شدید و بی سابقه و ضرورت تامین برق خانگی در ساعات پیک مصرف ، زمان پایانی فعالیت ادارات و سازمان های دولتی و عمومی بجز مراکز بیمارستانی ، خدماتی و آتش نشانی در شهرهای ساحلی خوزستان ساعت 13 خواهد بود.
این مدیریت نسبت به پیشگیری از گرمازدگی و لزوم صرفه جویی در مصرف آب و برق در روزهای آینده با توجه به گزارش هواشناسی مبنی برتداوم گرمای سوزان تاکید کرد.
مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز به خبرنگار مانا گفت: به علت استقرار و حاکمیت الگوی تابستانه در بیشتر مناطق ساحلی و فراساحلی خوزستان و افزایش رطوبت هوا ، بیشتر این مناطق دمای بالای 50درجه را تجربه می کنند.
کوروش بهادری افزود: این وضعیت جوی که توام با شرجی و پدیده خرماپزان است تا چند روز آینده نیز همچنان تداوم خواهد داشت.
مرکز بهداشت خوزستان از ساکنان مناطق ساحلی استان خواست برای پیشگیری از گرمازدگی ، کمتردربرابر نور مستقیم آفتاب قرار گیرند.
مراکز درمانی و بیمارستانی همچنان برای پذیرش بیماران گرما زده که این روزها تعدادشان رو به فرونی است به حال آماده باش هستند.
در پی تشدید گرما در مناطق ساحلی خوزستان ، بیشتر خیابان های شهرهای بندری آبادان، خرمشهر، هندیجان و ماهشهر در ساعات ظهر و بعدازظهر به شدت خلوت و فعالیت های اقتصادی به حالت رکود و تعطیلی درآمده است.
بسیاری از شهروندان شهرهای ساحلی خوزستان برای فرار از گرما و شرجی نفسگیر، راهی شهرهای سردسیر شدند. در مرداد ماه امسال برخی از شهرهای استان خوزستان همچون ماهشهر و خرمشهر دمای بالای 53درجه را تجربه کردند.
در سال های اخیر به علت تغییرات اقلیمی ، شدت و ماندگاری گرما در خوزستان رو به افزایش بوده است. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار