روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸

نماینده شادگان خواستار توسعه اسکله بندر شادگان شد

نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی خواستار توسعه اسکله بندر شادگان با هدف ایجاد اشتغال و افزایش فعالیت های بندری شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۵۴۰۲
نماینده شادگان خواستار توسعه اسکله بندر شادگان شد
حجت الاسلام مجید ناصری نژاد در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با وجود آنکه حدود سه سال از افتتاح بندر شادگان می گذرد ولی اسکله اصلی بندر برای پذیرش بیشتر شناورهای باری و تجاری توسعه نیافته است.
وی توسعه بندر شادگان را مطالبه اصلی مردم بیان کرد وافزود: اتکاء بنادر کوچک استان خوزستان همچون چوئبده ، اروندکنار، شادگان و هندیجان بر بنادراستوار است از این رو توسعه بنادر کوچک برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی باید در اولویت سازمان بنادر و دریانوردی و مسئولان اجرایی استان خوزستان قرار گیرد.
این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به اینکه تجاری شدن بندر شادگان فرصتی برای رونق اقتصادی در منطقه است، افزود: انتظار این است که با تجاری شدن این بندر ، اسکله بندر نیز به سرعت توسعه یابد ولی چنین چیزی اتفاق نیافتد.
وی به نقش بندر شادگان در ایجاد اشتغال و افزایش سرمایه گذاری در سه سال اخیر اشاره کرد و افزود: بندر شادگان قلب اقتصادی این شهر است و خواسته اصلی ما این است که به انتظارات و مطالبات مردم در این خصوص پاسخ منطقی داده شود.
ناصری نژاد در ادامه برق رسانی به بندر شادگان را از جمله مشکلات این بندر بیان کرد و افزود: بنا بود تا شرکت توزیع برق خوزستان با همکاری استانداری به صورت مشارکتی پروژه برق رسانی به بندر را انجام دهند ولی تاکنون کاری انجام نشده است.
وی با ابراز خرسندی از افزایش فعالیت های بندری در سه سال اخیر در بندر شادگان اظهار کرد: توسعه بندر شادگان می تواند برای سرمایه گذاران جذاب باشد و روند سرمایه گذاری را شتاب بخشد.
بندر شادگان در آبان ماه 1393 با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مسئولان ارشد استان افتتاح شد.
سال گذشته مجوز تجاری بندر شادگان نیز از سوی وزارت کشورابلاغ شد. برای راه اندازی فاز اول بندر شادگان 60میلیارد ریال هزینه شده است.
بندر شادگان از طریق خورهای متعدد به آبهای شمالی خلیج فارس دسترسی دارد.
استان خوزستان هشت بندر فعال و عملیاتی دارد.
برچسب ها: شادگان
ارسال نظرات
آخرین اخبار