روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

دزدان نیجریه پنج دریانورد را گروگان گرفتند

رسانه های مراکش از ربوده شدن پنج خدمۀ از شناور حمل کالای عمومی موسوم به Oya 1 در خلیج گینه خبر دادند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۵۳۷۸
دزدان نیجریه پنج دریانورد را گروگان گرفتندبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از مرکز گزارش دزدی دریایی ICC IMB، حملۀ دزدان دریایی به شناور حامل کالای عمومی Oya1 در نزدیکی جزیرۀ Bonny واقع در خلیج گینه منجر به ربوده شدن دو افسر مراکشی و سه نفر از خدمه شد.
بر اساس این گزارش، ICC IMB واکنش نیروی دریایی نیجریه به حمله به شناور حامل کالای عمومی در نزدیکی جزیرۀ Bonny را تایید کرد و درحالی شناور را با یدک کش برای بررسی های بیشتر به بندر آورد که پنج نفر از دریانوردان این شناور ربوده شده اند.
تاثیر منفی دزدی دریایی بر نیجریه
نیروی دریایی نیجریه اخیراً و به دنبال افزایش آدم ربایی و گروگان گیری دزدان دریایی در سال گذشته موج جدیدی از عملیات مقابله با آنان در حمله به شناورهای بازرگانی را در خلیج گینه به راه انداخته است.
بر همین اساس، مدیر بخش مقابله با دزدان دریایی در نیروی دریایی نیجریه گفت: نیروی دریایی این کشور تعداد حملات موفقیت آمیز دزدان دریایی را در بازۀ زمانی ژانویه-ژوئن سال جاری میلادی و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تا 90 درصد کاهش داده است. این پیشرفت در موقعیت امنیتی و حوزۀ دریایی فراساحلِ نیجریه به دنبال ایجاد گشت های نظامی گسترده و تلاش گروه عملیاتی Tsare Teku حاصل آمد.
وی ادامه داد: از این رو، نیروی دریایی نیجریه نسبت به ایجاد فضای دریایی ایمن برای فعالیت های اقتصادی و به دنبال آن پیشرفت به سمت رشد ملی از تلاش دست برنمی دارد و نسبت به اجرای قوانین و تصمیمات سختگیرانه متعهد است.
مرکز گزارش دزدی دریایی در ادامه گفت: آب های نیجریه هنوز به مکانی امن برای تردد شناورها تبدیل نشده است چراکه از آغاز سال جاری میلادی تاکنون تعداد 31 خدمه به گروگان گرفته شده اند و نباید فراموش کرد که خلیج گینه مرکز حملات مسلحانه به شناورهای تجاری است.
این گزارش ضمن اشاره به بیانیۀ مجلس نیجریه افزود: رهبر نمایندگان مجلس این کشور لایه ای را مطرح کرد که به موجب آن بودجۀ لازم برای مقابله با دزدان و عملیات ضد دزدی دریایی افزایش یابد. افزایش تعداد حملات و خشونت در خلیج گینه موقعیت این منطقه و نواحی مجاور را تحت تاثیر جدی قرار داده و تصویری منفی از آن ایجاد کرده است.
مولفه اصلی لایحۀ مطرح در مجلس نیجریه ایجاد بودجۀ خاص امنیت دریایی است که قدرت نیروی دریایی نیجریه را برای ایمن سازی آب های این کشور به عنوان نخستین مسئولیت تقویت می کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار