روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

سه کشتیرانی ژاپن از وضعیت قرمز فاصله گرفتند

رویترز نوشت: سه شرکت کشتیرانی ژاپن در سه ماه نخست سال جاری میلادی برخلاف زیان دده بودن در مدت مشابه سال گذشتۀ میلادی، سودده اعلام شدند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۵۳۳۳
سه کشتیرانی ژاپن از وضعیت قرمز فاصله گرفتند
به گزارش گروه بین الملل مانا، سه شرکت کشتیرانی NYK، K Line و MOL ژاپن توانستند در سه ماه نخست سال جاری میلادی و به دنبال افزایش کرایۀ حمل و ایجاد ائتلاف ONE شاهد بهبود در وضعیت مالی خود باشند و درنتیجه سودده شدند.
بر اساس این گزارش، شرکت NYK ژاپن توانست در سه ماه نخست سال جاری میلادی شاهد کسب سود پنج میلیارد و 400 میلیون یوانی باشد. این درحالی است که این شرکت در مدت مشابه سال گذشته با ثبت رقم 12 میلیارد و 790 میلیون یوان زیان ده اعلام شده بود.
بر همین اساس، شرکت NYK ژاپن در بیانیه ای گفت: شرایط در بازار حمل و نقل کانتینری و به موجب ترافیک قابل توجه در مسیرهای حمل و نقل اروپا و نرخ های فروش نقدی ثابت بهبود یافته است.
دیگر شرکت کشتیرانی ژاپنMOL، توانست در سه ماه نخست سال جاری میلادی به سود پنج میلیارد و 250 میلیون یوانی دست یابد که در مقایسه با سه ماه نخست سال مالی 2016 میلادی رشد 274.8 درصدی را تجربه کرد. میزان درآمد این شرکت در مجموع، به 403 میلیارد و 280 میلیون یوان رسید که بخش کانتینری تنها 180 میلیارد و 250 میلیون یوان را به خود اختصاص داد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 12 و 22.4 درصد افزایش داشت.
میزان سود حاصل برای شرکت K Line ژاپن نیز در سه ماه نخست سال جاری میلادی به سه میلیارد و 900 میلیون یوان رسید. این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشتۀ میلادی زیان 14 میلیارد و 800 میلیون یوانی را تجربه کرده بود.
سه شرکت کشتیرانی ژاپن از نخستین روز ماه آوریل سال جاری میلادی به اتحاد THE پیوستند که به موجب آن یک فروند شناور مشترک در مسیرهای اصلی تجاری شرق-غرب و با همکاری کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان و یانگ مینگ تایوان فعالیت می کند.
پیش از آن نیز، شرکت NYK و MOL ژاپن از اعضای ائتلاف منحل شدۀ G6 بودند و شرکت K Line عضو ائتلاف CKYHE بود.
این سه شرکت کشتیرانی ژاپنی در ماه اکتبر سال جاری میلادی از اقدام خود مبنی بر تشکیل ائتلاف جدید و ادغام با یکدیگر با هدف مقابله با رکود جهانی که ورشکستگی شزکت کشتیرانی هانجین کرۀ جنوبی را به دنبال داشت خبر داد تا به ششمین ناوگان بزرگ جهان تبدیل شود.
این گزارش ضمن اشاره به پایگاه دادۀ ظرفیت و زمان بندی شناورها موسوم به BlueWater Reporting's Carrier Ranking در پایان افزود: ظرفیت عملیاتی ناوگان سه شرکت کشتیرانی NYK، MOL و K Line به ترتیب 592 هزار و 788 TEU ، همچنین  553 هزار و 47 TEU و 349 هزار و 616 TEU اعلام شد.
شایان ذکر است، عملکرد مثبت سه شرکت کشتیرانی ژاپن نشان داد هنوز می توان به بازگشت پر رونق شرکت ها پس از گذر از دوران بحران و وضعیت نامساعد صنعت کشتیرانی به صحنه امیدوار بود.
برچسب ها: ژاپن سود 2017 MOL NYK K Line
ارسال نظرات
آخرین اخبار