۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

محموله قاچاق دریایی در میانه راه لو رفت

ماموران پایگاه دریابانی آبادان مستتقر در ناوگروه شناوری"خسروآباد" یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق (گازوئیل) را در آبراه استراتژیک اروندرود توقیف کردند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۵۱۷۴
محموله قاچاق دریایی در میانه راه لو رفت
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اعلام این خبر به خبرنگار مانا گفت: درجریان بازرسی از این شناور، 21هزارو 500لیتر سوخت که به طرز ماهرانه ای در شناور جاسازی شده بود کشف و ضبط کردند.
سردار سرتیپ عبدالله نظرپور افزود: دراین ارتباط یک متهم به قاچاق سوخت بازداشت و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
وی تصریح کرد: سوخت مکشوفه قاچاق طبق روال قانونی، تحویل نماینده شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران شد.
به گفته سردار نظرپور، این محموله قاچاق قرار بود در بازار فرآورده های سوختی خلیج فارس به فروش برسد که قاچاقیچان در این هدف و خروج غیرقانونی این سرمایه ملی ناکام ماندند.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان  با اشاره به برشمردن خسارات جبران ناپذیر قاچاق بر پیکره اقتصادی و اجتماعی جامعه خاطرنشان کرد: دریابانی خوزستان با عزم جدی خود برای مبارزه با پدیده سازمان یافته قاچاق، اجازه هچیگونه فعالیت سودجویانه را در مناطق ساحلی و دریایی خوزستان را نخواهند داد.
شایان ذکر است در سال جاری با تلاش شبانه روزی ماموران دریابانی خوزستان از خروج بیش از 500هزار لیتر سوخت قاچاق از آبهای خوزستان جلوگیری شده است.
اختلاف قیمت مواد سوختی درداخل کشور با فوب خلیج فارس، سبب سودجویی و شکل گیری پدیده قاچاق سوخت شده است. قاچاقچیان سوخت با شیوه های مختلف تلاش می کنند سوخت این سرمایه ملی را به خارج مرزهای آبی کشور انتقال دهند تا سود نامشروع و غیرقانونی را به دست آورند. استان خوزستان با سواحل طولانی و برخی نقاط کور، زمینه ساز قاچاق سوخت و انتقال آب به خلیج فارس است. 
برچسب ها: قاچاق سوخت شناور
ارسال نظرات
آخرین اخبار