۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳

نجات بیش از 1700 نفر از خطر غرق‌شدگی در دریای مازندران

مدیرعامل جمعیت هلا‌ل‌احمر مازندران گفت: یک‌هزار و 775 نفر از آغاز طرح‌های دریا تا روز گذشته از غرق شدن در دریای مازندران نجات یافتند.
نویسنده: محسن عباسی
کد خبر: ۷۵۰۴۶
نجات بیش از 1700 نفر از خطر غرق‌شدگی در دریای مازندرانمجتبی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در شهرستان ساری، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر مسئولیت کمیته پیشگیری از حوادث و تلفات انسانی در طرح‌های دریا را برعهده دارد.
وی با بیان اینکه وظیفه جمعیت هلال‌احمر سامان‌دهی 375 منطقه ممنوعه و حادثه‌خیز دریای مازندران است، اضافه کرد: تمام تلاش ما در طرح‌های دریا این است که تعداد غریق کاهش یابد.
مدیرعامل جمعیت هلا‌ل‌احمر مازندران افزود: کمیته پیشگیری از حوادث و تلفات انسانی با مسؤولیت جمعیت هلال‌احمر از سوم خرداد تا 26 تیر ماه امسال در 19 پست تحت پوشش مرکز فوریت‌های پزشکی فعال است.
اکبری با اشاره به انجام  دوهزار و 313 عملیات در دریای مازندران، اضافه کرد: طی این مدت یک‌هزار و 792 عملیات غریق و نجات یافته از آب و 521 عملیات خدمات حضوری در دریا صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه طی این مدت یک‌هزار و 775 نفر از غرق شدن در دریای مازندران نجات یافتند، افزود: همچنین 92 نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.
مدیرعامل جمعیت هلا‌ل‌احمر مازندران ادامه داد: همچنین تعداد نفرات درمان سرپایی مراجعان حضوری به پست‌ها دوهزار و 700 نفر بوده است.
این مسئول در مورد تعداد نیروها و ناوگان به‌کارگیری شده طی این مدت در طرح‌های دریا، تصریح کرد: 257 نیروی امدادی، 880 ناجی غریق، 34 دستگاه آمبولانس، 13 دستگاه خودروی امدادی، 62 دستگاه موتورسیکلت، 15 فروند قایق نجات، 21 فروند جت‌اسکی، دو دستگاه خودروی آرگو به‌صورت روزانه در طرح‌های دریا بکارگیری می‌شوند.
اکبری با تأکید بر اینکه افراد در محدوده طرح‌های دریا نسبت به شنا اقدام کنند، گفت: شناگران به هشدارهای ناجیان و نجات‌گران هلال‌احمرتوجه کنند.
وی در پایان گفت: افراد در زمان مواج بودن دریا از شنا در آب خودداری کردند و به پرچم‌های مشکلی در دریا توجه کنند.
برچسب ها: غرق شدن مازندران
ارسال نظرات
آخرین اخبار