۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

داعش دو دریانورد ویتنامی را سر برید

دو دریانورد ویتنامی از شناور فله بر MV Royal 16 به دست گروه داعش سربریده شدند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۴۸۰۹
داعش دو دریانورد ویتنامی را سر بریدبه گزارش گروه بین الملل مانا، افراد مظنون متعلق به داعش مستقر در منطقۀ Basilan فیلیپین طی ارسال پیغامی به دولت این کشور از سر بردیدن دو دریانورد ویتنامی خبر دادند.
بر اساس این گزارش، دو کشته شدۀ ویتنامی از سال گذشته به همراه شش تن دیگر در اسارت داعش و در نزدیکی جزیرۀ Sibago بودند. دریانورد ویتنامی دیگری توانسته بود از اسارت دزدان خارج شود و با کمک سربازان فیلیپینی که منطقۀ Sumisip را گشت می زدند، نجات یافت.
این گزارش ادامه داد: اجساد دو فرد سربریده مورد بررسی های پزشکی قانونی از سوی نمایندگان سفارت ویتنام و متخصصان حقوقی در فیلیپین به طور مشترک قرار می گیرند. این درحالی است که دیگر دریانوردان ویتنامی شناور MV Royal 16 در اسارت داعش به سر می برند.
بر همین اساس، ارتش فیلیپین با حضور در جمع عموم اعلام کرد: این آخرین قدرت داعش برای اثبات قدرت خود در منطقه بود چراکه در حال حاضر 10 هزار سرباز در منطقه برای محافظت و در نزدیکی پایگاه آنان مستقر شده است.
سخنگوی نیروهای نظامی فیلیپین در ادامۀ این گزارش خطاب به روزنامه نگاران گفت: فعالیت شما به موجب فشار تجربه هایتان شکلی از پروپاگاندا است.
ارتش فیلیپین پیش از این نیز گزارشی مبنی بر تلاش برای مقابله با داعش منتشر کرده بود که حاکی از کشته شدن 97 نفر از اعضای گروه داعش به همراه رهبران آنان در چندین حمله از سوی سربازان فیلیپینی در منطقۀ Basilan و دریای سولو از ماه ژانویۀ سال جاری میلادی بود.
در بین رهبران کشته شدۀ داعشی نام Abu Misaya و Abu Rami به چشم می خورد که در چندین گروگان گیریِ سربازان حاضر در شناورهای تجاری در دریای سولو و طی پنج سال گذشته نقش فعالی داشتند. این گروگان گیری ها برای آنان دست کم 12 میلیون دلار به همراه داشت.
دولت های فیلیپین و ویتنام تاکنون چندین دیدار مبنی بر ایجاد گشت های مشترک امنیتی در منطقه داشتند که تاکنون نتیجۀ دلخواه را دربرنداشته است. فیلیپین، اندونزی و مالزی با هدف ایمن سازی مرزها در مقابل دزدان دریایی از پیش همکاری های مشترک و ایجاد گشت های نظامی را در مرزهای دریایی خود از جمله دریای سولو آغاز کرده اند.
شایان ذکر است دریای سولو را به موجبِ رشد حوادث دزدی دریایی در این منطقه، سومالیِ آسیای جنوب شرقی می خوانند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار