۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
هشدار به صنعت حمل و نقل دریایی جهان:

حملات سایبری بیشتری در راه است

کارشناسان معتقدند: صنعت حمل و نقل دریایی برای حملات سایبری آماده نیست و این در حالیست که خطر حملات سایبری بیشتری این صنعت را تهدید می کند.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۷۴۷۵۱
حملات سایبری بیشتری در راه است
به گزارش گروه بین الملل مانا، با حمله اینترنتی که در هفته گذشته گریبانگیر شرکت کشتیرانی مرسک شد شرکت iContainer که به صورت آنلاین اقدام به پذیرش کالا می کند، فعالیت های خود را برای مدت کوتاهی محدود اعلام کرد.
بر اساس این گزارش، دو روز پس از حمله سایبری به شرکت کشتیرانی مرسک، این شرکت سعی در بازگردانی اوضاع به حالت عادی کرد. 
ویروس پتیا نه تنها سیستم رزرو شرکت مرسک را با مشکل روبرو کرد، بلکه سیستم رهیابی کانتینرهای این شرکت را کند کرد. این ویروس همچنین منجر به تراکم بار در نزدیک به 80 بندر در سراسر دنیا را سبب شد که این امر از طریق سیستم جانشین آن یعنی شرکت اپراتوری APM انجام شد.
شرکت کشتیرانی مرسک پس از گذشت سه روز از حمله سایبری تنها موفق به بازیابی سیستم رزرو شد که از طریق شرکت ثالثی قادر به ادامه فعالیت بود.
معاون بخش فروش و عملیات شرکت حمل کالای آنلاین iContainer  در این خصوص اعلام کرد: با توجه به اهمیت و ارزش کاری که در صنعت کشتیرانی انجام می شود، نهادها هنوز برای مقابله با اینگونه حملات سایبری آماده نیستند و این در حالیست که همگان بر این باورند که شرکت کشتیرانی مرسک از بالاترین سطح امنیت برخوردار است.
از سوی دیگر کارشناسان نسبت به حملات سایبری بیشتر در طی شش ماه آینده در صنعت کشتیرانی هشدار دادند که در نتیجه ریشه یابی شرکت های کشتیرانی به وقوع می پیوندد. بر اساس گزارش شرکت مشاور جهانی AlixPartner بیشتر این حملات از یک ایمیل آغاز می شود.
Lysdal، معاون بخش فروش و عملیات شرکت iContainer در این خصوص ادامه داد: تنها کاری که در این خصوص می توانیم انجام دهیم حفاظت از سیستم ها در شرکت ها است. در میان شرکت های کشتیرانی، راه آهن و ترمینالهای بندری، شرکت ثالثی نمی تواند راهگشا باشد. 
طبق تحقیقات به عمل آمده شرکت هایی که مورد حمله این ویروس قرار گرفته اند همگی سرمایه گذاری کمتری را در بخش امنیت سایبری خود انجام داده بودند.
صنعت کشتیرانی نیز در انجام اقدامات امنیتی به منظور جلوگیری از حملات اینترنتی کند عمل کرده است و این در حالیست که در کنفرانس های مهم اخیر دراین صنعت، بسیاری از کارشناسان اهمیت این امر را تاکید کرده اند.
بر اساس کارشناسان شرکت iContainer این حمله سایبری زنگ خطر آسیب پذیر بودن این صنعت را در حالیکه به سمت دیجیتالی شدن گام بر می دارد به صدا در آورد.
وی ادامه داد: با پیشرفت جهانی در بخش اینترنت و در اختیار بودن گزینه های بیشتری که از طریق اینترنت قابل اجرا است، این شرکت ها در معرض خطر بیشتری قرار گرفته اند.
پس از ضررهای هنگفت و درآمدهای پایین، شرکت ها هنوز آنطور که باید درصدد ایجاد امنیت اینترنتی خود بر نیامده اند. شرکت مرسک به دلیل این حمله سایبری بار مالی سنگینی را متحمل خواهد شد که امید است شرکت های کشتیرانی دیگر را به انجام اقدامات امنیتی مقتضی وادارد.
برچسب ها: حمله سایبری
ارسال نظرات
آخرین اخبار