روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

وضعیت نامشخصِ ادغام در سه خط بزرگ کانتینری ژاپن

خطوط کشتیرانی ژاپن با کمیسیون رقابت آفریقای جنوبی و به دنبال رد ادغام فعالیت های تجاری سه خط کانتینری از سوی این کمیسیون وارد مذاکره شدند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۴۶۳۴
وضعیت نامشخصِ ادغام در سه خط بزرگ کانتینری ژاپنبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از سایت خبری سیترید، خطوط K Line، MOL و NYK ژاپن تصمیم گرفتند بخش تجاری حمل و نقل کانتینری خود را با نام تجاری Ocean Network Express (ONE) ادغام و طبق زمان بندی از ماه آوریل سال 2018 میلادی فعالیتشان را آغاز کنند. این درحالی است که کمیسیون رقابت آفریقای جنوبی ادغام را نپذیرفته و دوباره مذاکرات از سر گرفته شد.
بر همین اساس، خط کشتیرانی NYK در بیانیه ای به سیتدرید گفت: ما دلایل اعلام شده از سوی کمیسیون رقابت آفریقای جنوبی را با دقت بازبینی خواهیم کرد. در آفریقای جنوبی، دیوان محاکمه رقابت قدرت بازبینی و بازنگری در تصمیم کمیسیون رقابت را دارد. در این راستا، ما نیز مذاکرات خود را با کمیسیون ادامه خواهیم داد.
وی ضمن اشاره به تاثیر تصمیم کمیسیون رقابت بر ادغام سه خط کانتینری، افزود: به طور کلی، کار آماده سازی را با هدف آغاز رسمی سرمایه گذاری مشترک در عملیات های جهانی در ماه آوریل سال 2018 میلادی ادامه می دهیم.
کمیسیون رقابت آفریقای جنوبی ادغام سه خط کانتینری ژاپن را به موجب یافته هایی مبنی بر تاثیر ادغام بر بازار حمل و نقل کانتینری و حمل خودرو رد کرده بود چرا که این سه خط عامل اصلیِ تبانی در برخی بازارها شدند و در برخی بازارهای دیگر تحت پیگرد قانونی قرار دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار