روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶

بزرگترین کشتی سوخت رسان LNG جهان در مسیر اروپا

بزرگترین کشتی سوخت رسان LNG جهان متعلق به شرکت Shell هلند پس از ترک آسیا به سمت روتردام هلند در حرکت است، این شناور سوخت LNG را به شناورهایی با سوخت مذکور در اروپا، تحویل خواهد داد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۴۶۲۵
بزرگترین کشتی سوخت رسان LNG جهان در مسیر اروپابه گزارش گروه بین الملل مانا بزرگترین کشتی سوخت رسان LNG جهان موسوم به Cardissa ساخت سال 2017 با ظرفیت شش هزار و 500 cum متعلق به شرکت خصوصی Shell Gas & Power Developments B.V هلند- (زیر مجموعه شرکت رویال داچ شل Royal Dutch Shell شرکت نفت و گاز هلندی-بریتانیایی است که بزرگترین ناوگان حمل کننده های با سوخت LNG و نفتکش را در اختیار دارد )- هم اکنون در 100 مایلی ساحل بندر Sabang اندونزی قرار دارد.
این گزارش ادامه داد: Cardissa کشتی سازی STX کره جنوبی(STX Offshore & Shipbuilding) را در تاریخ هشتم ماه جاری ترک و در هفدهم در بندر سنگاپور پهلو گرفت، بر اساس گزارشات، سه روز بعد یعنی در روز بیستم ماه جاری سنگاپور را نیز به مقصد اروپا ترک کرده است.
لازم به ذکر است: شناور مذکورLNG را از لنگرگاه سوم در ترمینال LNG Gate روتردام هلند بارگیری و به شناورهای با سوخت LNG در اروپای جنوب غربی تحویل خواهد داد.
چندی پیش نیز، شرکت Shell هلند با شرکت Wave LNG Solutions زیر مجموعه شرکت نفت دولتی قطر توافق نامه ای را با هدف توسعه زیرساختاری بانکرینگ LNG در موقعیت های استراتژیک کشتیرانی در سراسر جهان به امضا رساندند.
علاوه بر این، شرکت های مذکور دو تفاهم نامه را نیز با شرکای صنعتی در سال 2016 برای کشف فرصت های بانکرینگ LNG در خاورمیانه امضا کردند.
در ادامه این گزارش آمده است: اقدام Shell بر این اساس استوار است که در واکنش به تشدید قوانین انتشارات اکسید نیتروژن و سولفار، تعداد فزاینده مالکان کشتی و اپراتورها سوخت LNG را به عنوان جایگزین سوخت های دریایی سنتی در نظر گیرند.
"Ben van Beurden" مدیر اجرائی شرکت Shell هلند گفت: شرکت نفت قطر و Shell به عنوان دو شرکت پیشگام ارائه دهنده LNG در جهان از توانمندی و تجربه لازم برای تحویل LNG به عنوان سوخت دریایی جایگزین به مالکان کشتی و اپراتورها برخوردار هستند. با توجه به اینکه اجرای قوانین انتشارات اکسید نیتروژن و سولفار از سال 2020 از سوی مالکان کشتی واپراتورها ضروری خواهد بود.
افزون بر این، Shell قراردادی را نیز با شرکت کشتیرانی Sovcomflot روسیه برای تامین LNG نخستین تانکرهای نفت خام افراماکس با قدرت LNG دارد، این شناورها در دریای بالتیک و اروپای شمالی برای حمل نفت خام و محصولات نفتی فعالیت خواهند کرد.
این گزارش در پایان نوشت: بازار برای شناورهای با سوخت LNG بیش از اندازه کوچک است، به گونه ای که از میان 55 هزار فروند شناور در ناوگان کشتیرانی دنیا، در حدود 100 فروند شناور با سوخت LNG در حال فعالیت هستند و 91 فروند شناور با سوخت مذکور سفارش داده شده اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار