روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵

بستر سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در گیلان فراهم است

نماینده آستانه اشرفیه و بندر کیاشهردر مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگ‌ترین مارینای کشور در منطقه آزاد انزلی در حال ساخت است.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۷۴۵۸۸
بستر سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در گیلان فراهم است
به گزارش خبرنگار مانا از گیلان، محمد حسین قربانی ظهر امروز در نشست مجمع نمایندگان گیلان با هیئت رئیسه منطقه آزاد انزلی اقدام‌های صورت گرفته در این منطقه را نشانه توجه دولت به منطقه آزاد دانست و اظهار کرد: در گیلان بستر سرمایه گذاری در حوزه گردشگری فراهم آمده است.
وی با بیان اینکه توجه بیشتر به بخش گردشگری می‌تواند رونق اقتصادی، جذب توریست و اشتغال بیشتر برای جوانان را ایجاد کند، افزود: بزرگ‌ترین مارینای کشور در منطقه آزاد انزلی در حال ساخت است، همچنین سرمایه گذاری در دریا اشتغال بیشتر و پایداری را ایجاد می‌کند.
مدیر عامل منطقه آزاد انزلی نیز در جلسه مذکور افزایش قابل ملاحظه در امر صادرات از این منطقه را موجب رشد شاخص‌های اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در این منطقه دانست و گفت: طبق آمارارائه شده از سوی گمرک، میزان صادرات کالای واحدهای تولیدی منطقه آزاد انزلی در سال 91 به ارزش 440 هزار دلار بوده که این مقدار در سال 95 طبق گزارش گمرک کشور به رقم 55 میلیون دلار رسیده است.
رضا مسرور افزود: همچنین 300 میلیون دلار نیز صادرات مجدد در منطقه آزاد صورت گرفته در حالی که بر اساس آمار ارائه شده از سوی شورای عالی مناطق آزاد، منطقه آزاد انزلی به تنهایی بیش از 37 درصد از صادرات مجدد مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه این منطقه در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز رتبه ممتاز را کسب کرده است، یادآور شد: اولویت منطقه آزاد انزلی بر فعال سازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال است که  در این زمینه 48 واحد تولیدی نیمه فعال، فعال شده و این امر اشتغالزایی مناسب را فراهم کرده است ضمن اینکه امسال تعدادی از واحدهای صنعتی در حال احداث منطقه آزاد انزلی راه‌اندازی می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار