۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
کلارکسونز گزارش می دهد:

ابهامات حمل و نقل فله در صنعت کشتیرانی

موسسه تحقیقاتی کلارکسونز اعلام کرد: خوش بینی که در اوایل سال جاری در میان کشتیرانی های حمل فله رواج پیدا کرد، هم اکنون به ابهاماتی در این عرصه از حمل و نقل بدل شده است.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۷۴۴۴۱
ابهامات حمل و نقل فله در صنعت کشتیرانی
به گزارش گروه بین الملل مانا، پس از آغاز امید بخشی که در حمل و نقل فله در اوایل سال جاری به وجود آمد، هم اکنون این بخش از صنعت کشتیرانی با ابهاماتی روبرو شده است.
بر اساس این گزارش، نرخ های اسپات پس از افزایش خوبی که در اواخر ماه مارس تجربه کردند، درماه آوریل سال 2017 میزان 20 تا 30 درصد کاهش داشته است.
حمل و نقل فله نیز در سه ماهه ابتدایی با بهبود بیش ازانتظار روبرو شد که به اعتقاد بسیاری، دلیل آن استفاده بهینه از ناوگان فله برها و افزایش واردات سنگ آهن و زغال سنگ بود.
محققان کلارکسونز معتقدند: خوش بینی که پیش از این و در اوایل سال 2017 میان فله داران رواج پیدا کرده بود با کاهش نرخ های حمل و نقل فله، جای خود را به ابهاماتی در این بخش از صنعت حمل و نقل داده است.
اگرچه چین در این موضوع نقش مهمی ایفا کرده است اما تحلیل گر موسسه Danish Ship Finance، پیش بینی کرد: بازار فله برها از واردات چین بهبودی را تجربه نخواهند کرد.
وی در این گزارش ادامه داد: بسیاری به بهبود بازار فله معتقد هستند چرا که تعداد زیادی از کشتی ها در این عرصه از حمل ونقل اوراق شده اند و تقاضا در چین افزایش یافته است. به هر حال به عقیده من ارزش کشتی ها و نرخ های آنها افزایش نیافته است که دلیل آن بهبود اقتصاد چین است.

احتمال بروز نوسانات
درنتیجه آغاز مثبت و امید بخش سال جاری برای حمل و نقل فله و خوش بینی های رایج، ارزش سهام شرکت های فله نظیر Golden Ocean و Norden شاهد افزایش چشمگیری در ماههای ابتدایی سال جاری بودند.
در آغاز ماه آوریل سال جاری میلادی شرکت Golden Ocean شاهد افزایش ارزش سهام 60 درصدی بودند و این افزایش به تدریج رو به کاهش گذاشته است.
وی ادامه داد: عدم ثبات نرخ های اسپات با توجه به استفاده بهینه ازناوگان بین المللی افزایش می یابد و با توجه به این موضوع تخمین های سالانه خود را بر پایه نرخ های کنونی و نه بیشتر بنا کرده ایم.

شاخص بالتیک زیر 1000 واحد
در جمعه ابتدایی ماه ژوئن شاهدکاهش شاخص بالتیک و رسیدن آن به 994 بودیم و پس از آن شاص بالتیک در هر روز کاری کاهش پیدا کرد.
تحلیل روزانه کارشناسان حاکی از افزایش و کاهش پی در پی شاخص بالتیک همراه با یک روند کاهشی است . نوسانات زیاد در حمل ونقل فله در سال 2017 از سوی بسیاری از محققان پیش بینی شده است.
Jens Ismar مدیر عامل شرکت چارترینگ Western Bulk در این خصوص اظهار داشت: ما در سال 2017 با نوسانات بسیاری روبرو خواهیم شد و روند کاهش نرخ ها در تمام سال ادامه می یابد.
برچسب ها: فله بر
ارسال نظرات
آخرین اخبار