۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد:

اجرای طرح‌های پایلوت احیای تالاب انزلی تا سال ۲۰۱۹

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از اجرای طرح‌های پایلوت احیای تالاب انزلی با مشارکت جایکای ژاپن تا سال ۲۰۱۹ خبر داد.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۷۴۲۹۰
اجرای طرح‌های پایلوت احیای تالاب انزلی تا سال ۲۰۱۹به گزارش خبرنگار مانا از گیلان، قربانعلی محمدپور پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته مشترک icc پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی در سالن اجتماعات استانداری گیلان با اشاره به ویژگی‌های این تالاب گفت: تالاب انزلی با ۱۹۳ کیلومتر مربع مساحت یکی از مهم‌ترین اکوسیستم‌های دنیاست و ۲۴۳ گونه پرنده، ۶۲ گونه انواع ماهی و صدها گونه گیاهی در این تالاب وجود دارد.
وی با بیان اینکه در حفاظت از تالاب بین‌المللی انزلی از سال ۵۴ غفلت شده است، افزود: دولت اهتمام دارد بخشی از تالاب بین المللی انزلی را احیا کند و تلاش بسیاری با تیم جایکای ژاپن در قالب پروژه مدیریت اکولوژیک صورت گرفته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از اجرای طرح‌های پایلوت احیای تالاب انزلی تا سال ۲۰۱۹ خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح‌های پایلوت ۳۱گانه است و عملکرد احیای تالاب انزلی محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه روزانه به بحث تالاب انزلی پرداخته می‌شود، گفت: در حفاظت از تالاب انزلی مطالعه ماهیان و پستانداران انجام شده و در زمینه گیاهی و خزندگان در حال مطالعه هستیم.
محمدپور با بیان اینکه در کاهش رسوبات تالاب انزلی اقداماتی انجام شده است، یادآور شد: تابلوهای هشدار دهنده و نشان دهنده ورود به تالاب با همکاری جایکا در شمال تالاب انزلی نصب شده است.
وی، بحث آموزش زیست محیطی برای زنان خانه‌دار و سازمان‌های مردم نهاد را از برنامه‌های حفاظت محیط زیست در راستای مدیریت پسماند و احیای تالاب بین‌المللی انزلی برشمرد.
برچسب ها: تالاب انزلی
ارسال نظرات
آخرین اخبار